Time Flies - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Time Flies

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 Oktober 2007 | Canada, Ottawa

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe snel de tijd hier gaat. Het is 24 oktober. Precies twee maanden geleden kwam ik in m’n toen nog lege, grauwe, grijze, kamer in Kamloops. Ik kende niemand, en ik had geen idee waar ik heen moest.

Nu zijn we twee maanden verder, is mijn kamer niet leeg, grauw en grijs meer, ken ik een heleboel mensen, en weet ik zelfs blindelings de weg naar Banff te vinden! ( dat lijkt heel wat voor de mensen die niet bekend zijn met het wegennetwerk in omgeving Kamloops, dus ik laat jullie dan ook gewoon in die waan...)

En deze week is een bijzondere week (alweer ja :) ), want mama is hier! Vorige week woensdag aangekomen. En dan heb je natuurlijk een hoop bij te kletsen, lekker met elkaar gaan eten, in het weekend naar Banff en Jasper, morgen naar Sun Peaks en ga zo maar door! Dus ook deze week is weer helemaal top, met mama mooie uitstapjes maken naar de plekjes die ik hier de afgelopen tijd ontdekt heb.

Banff en Jasper waren heel bijzonder. Het weer ook. Vrijdag, toen we vertrokken richting Banff, regende het dat het goot en in Banff sneeuwde het. Dat was super om te zien, het geeft meteen een heel andere, toch ongelofelijk mooie sfeer aan de landschappen. Je waant je in een levende kerstkaart, om het zo te zeggen. In Banff hebben we uiteraard de hoodoo’s, lake Louise and Peyto Lake bezocht. Een aantal andere dingen hebben we moeten laten schieten, want begin oktober gooien ze gewoon een heel groot gedeelte van het park dicht, en dat is best jammer.

Bij Lake Louise hebben we nog een stukje ge-hiked (of eigenlijk geglibberd) naar boven. De trail lag vol met sneeuw, en doordat iedereen eroverheen loopt, wordt dat natuurlijk extra glad, en kost het erg veel moeite om fatsoenlijk naar boven te lopen. We hebben dus ook maar niet de hele trail gelopen, maar we zijn na 45 minuten weer omgedraaid om weer naar beneden te glibberen. Een heel mooie wandeling, en een nieuwe ontdekking; ook Lake Louise heeft (toch) dezelfde kleur als Moraine Lake van boven.

’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest, hebben we aan de cocktails gezeten, en de volgende dag (dan is het inmiddels al weer zondag) richting Jasper. Ook hier gestopt bij meerdere watervallen en meren. Hier sneeuwde het overigens niet meer, maar was het gewoon bewolkt.

In Jasper hebben we dan eindelijk het wildlife gezien waar mama al heel het weekeind naar aan het zoeken was – cariboo’s (zie de foto’s) Helaas geen beren, of ijsberen (hihi) gezien.

En maandag zijn we dan op het gemakje weer teruggereden naar Kamloops, het was nu schitterend weer, dus we hadden de zonnebrillen toch niet voor niks meegenomen!

En ja, dan is het dinsdag en is het weer tijd voor school. Over school gesproken, (daar komt ie dan Kees ;) ) daar heb ik nog niet veel over verteld. Dus dat zal ik bij deze, op veler verzoek uiteraard, dan ook maar eens even doen;

Ik studeer hier in Canada gewoon nog steeds International Leisure Management (of vakantieschool zoals sommige mensen het noemen). Daarvoor volg ik hier drie vakken en heb ik vrijwillig een vierde vak gekozen. De vakken die ik moet halen om mijn studiepunten te krijgen, en die dus ook tellen voor NHTV, zijn;
-sport event management
-managing special festivals and event
-conference management
De namen van de vakken spreken in principe voor zich, het gaat allemaal om het organiseren en managen van sport evenementen (en hoe je daarbij op de bewoners van het desbetreffende land, stad of dorp moet letten, en hoe je die in dat sport event kan betrekken), special events (dus dat kan echt alles zijn; van een sport event ter grote van de olympische spelen, tot aan een verjaardagsfeestje) en conference management (voornamelijk hoe je er rekening mee kan en moet houden dat iedereen verschillende leertechnieken en motivaties heeft om een conference te attenden, en hoe je die mensen kan stimuleren om naar de desbetreffende conferentie te komen)

Het vierde vak wat ik heb, als een extraatje dus (vrijwillig extra werk op de schouders nemen, hartstikke goed van mij al zeg ik het zelf ;) ), is Canadian studies. Hier leer je alle ins and outs over Canada, de cultuur, de geschiedenis, de mensen en ga zo maar door. Bijzonder interessant om te weten, zeker als je er nu woont!

Om even terug te komen op het begin van m’n update, de tijd vliegt echt voorbij. Het feit dat mama hier is, geeft aan dat ik alweer op de helft zit!
De helft!
Vier maanden is echt niks, voorbij in vogelvlucht, voorbij voordat je het weet, of zoals een bekende filosoof ooit zei;
‘Time flies like an arrow, fruit flies like a banana’

  • 24 Oktober 2007 - 07:09

    Diandra:

    Hoi Zussie, vlak voor ik naar stage ga zie ik dit nog. gaaf hoor. ga nu weg. tot vanavond, schrijf ik verder

  • 24 Oktober 2007 - 07:36

    Marco:

    Ha Denise,

    goed te lezen dat je ook studeert, je haalt zelfs resultaten vertelde je van de week. Het is net echt. Hier ligt uiteraard geen sneeuw. Wel leuk dat Mieke al in de sneeuw heeft gebanjerd. Als echt winterkind is ze daar helemaal weg van uiteraard. En op de foto's te zien is je kamer onderhand gezellig vol geraakt, echt je eigen plek dus. Neem je alles weer mee naar huis, dan is een extra chartertje :) geen slecht idee waarschijnlijk, of ga je de collega "studenten" sponsoren met jouw leftovers?
    En uiteraard bezoek uit dat verre koude kikkerlandje, waar het nu inderdaad maar een paar graden boven nul is overdag en er overigens geen kikker meer te zien is. Die vinden het ondertussen mooi te koud geworden. Dus je kan voor Mieke mooi de gids spelen en lekker bijkletsen. En zoals je al schrijft "time flies when you are having fun" (voor de niet canadees sprekende lezers, dat betekent dat tijd vliegt als je het naar je zin hebt) dus ben je zo ongeveer op de helft van je verblijf daaro. Retour op 31-12 van dit jaar is precies op het jaarrandje. Je perst dus alles wat mogelijk is uit je Canada verblijf. En gelijk heb je! even een paar extra witte weken meenemen om lekker te boarden.
    Trouwens super stoer zeg dat je een extra vak hebt genomen :) Waar haal je de tijd vandaan om dat ook nog te kunnen doen :)
    Ook wel stoer dat je de weg al goed weet te vinden. Alhoewel ik de indruk krijg dat het vooral de wegen naar recreatieterreinen zijn, zoals kroeg, natuurpark en restaurants en dergelijke.
    Leuke foto's baaidewee. Eenbbelfoto! "Wilde dieren" op en langs de weg. Ruige hike hoor :) Met sjunkfoet naar baseball staren, real americains in Canada! De natuurplaatsje zijn ook weer schitterend, en uiteraard ontbreken de cocktails weer niet op je foto's. Wel, omdat hier het gewone leven ook doordraait stop ik er maar weer mee o de harde realiteit onder ogen te gaan zien, stoffen, strijken, dweilen, ramen zemen en zo door.
    schone groetjes uit Nederland en dikke kus.
    Marco

  • 24 Oktober 2007 - 08:06

    Sylvia:

    Heej Denise en Mieke,

    Fijn he dat jullie eindelijk wat tijd met elkaar kunnen door brengen. En voor Denise hartstikke leuk om alles te laten zien, zowel natuur als coctails.

    Geniet er samen lekker van want zoals je inderdaad als schrijft de tijd vliegt voorbij.
    En dan kun je Marco alles laten zien.

    Heel veel plezier daar en ik ben blij om ook het koude gevoel weer eens te kunnen delen.

    Liefs Sylvia

  • 24 Oktober 2007 - 09:30

    Daphne:

    hey denies!
    klinkt gezellig allemaal. Best veel te doen daar bij jou in de omgeving. Mijn papa en mama zitten net weer in het vliegtuig, maar t was ook super om die weer te zien. Alleen hebben ze nederlands rotweer meegebracht... dus nu maar hopen dat ze t ook weer mee terug nemen.
    Heel veel plezier nog met bijkletsen (al kan dat over skype ook nog wel redelijk, toch?). En spreek je snel weer.
    X dap

  • 24 Oktober 2007 - 09:33

    Riet:

    hoy Denise en Mieke.
    Leuk al de fotos en heb weer alles gelezen. Fijn dat jullie genieten ik zit nu op de koffie bij Marco. Niels borh is een puinzooi maar met ons alles kits. Knuf voor jullie. Ma en Pa doeiiiiiii

  • 24 Oktober 2007 - 11:49

    Kees:

    Bofkonten !

  • 24 Oktober 2007 - 12:07

    Ron En An :

    hey vriendinnen,
    gezellig hé zo samen.. geniet er nog maar lekker van! Bedankt voor je leuke kaart Denise en Miek.. goede reis terug en zie je snel xx

  • 24 Oktober 2007 - 14:11

    Rianne:

    Ziet er echt superleuk uit allemaal :D Jaa Denies nog maar even en dan zitten wij weer met je opgescheept ;) Aaah nee hoor meid haha geniet er nog lekker van maar ik ben toch wel weer blij als je terug bent!
    Kus

  • 24 Oktober 2007 - 15:21

    Wendy S.:

    Lieveeee Nies,

    Leuk dat je mama langs is gekomen, geniet nog even van die paar daagjes met haar. Je foto's worden steeds mooier, zien eruit alsof ze recht van een ansichtkaart afkomen!

    Studeerse nog even, ik zit nu ook met mijn boek op schoot.

    Liefs & dikke kus uit NL.
    Wenn.


  • 24 Oktober 2007 - 15:41

    * D I A N N N !:

    Heeee Zussss!!

    Zooo dat verhaal had ik dit x al gehoord, haha aan de telefoon mag nog leuk om te horen op welke school je zit en dat je toch nog studeert:)

    Heb er nu al zin in,,, 2 maandjes:) en dan is het kerst;) en dit x hoeven we eingedelijk geen kerstboom op te tuigen hahaha,, hoe komen we er onder uit! Het is wel te hopen dat we geen vertragingen hebben enzoo:) ennn natuurlijk op bed met de kip moeten wij ook doen:)

    Je haar:D is trouwens echt heel leuk,, je gaat nog op mij leuken joh:)

    maargoed zus en mama Heel veel plezier deze dag nog, en denise nog 52 dagennnn!!!!

    i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you,i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you, i love you,

  • 24 Oktober 2007 - 16:15

    Elise:

    Hee denies!
    Klinkt zoals gewoonlijk weer supergaaf wat je allemaal hebt gedaan ;) De foto's zijn ook echt heel erg mooi!!
    en verder sluit ik me aan bij rianne :p

  • 25 Oktober 2007 - 07:18

    Dorien:

    Heey Denise!!
    Wat ziet dat er allemaal mooi uit! Ik krijg er echt de kriebels van! Leuk dat je het zo naar je zin hebt! En de tijd vliegt zeker!
    Met mijn stage wil het niet echt opschieten. Raak er een beetje zenuwachtig van :s Ik ga nu ook maar bedrijven in Engeland benaderen.
    Spreek je snel weer! Liefs, Dorien

  • 25 Oktober 2007 - 11:51

    Inge:

    He Nies!

    Leuk dat Mieke erwas! Leuk om jullie foto's te zien en om je verhalen te lezen! Alles is leuk! Jaloers.......???? ikke? nee hoor!
    geniet ervan!

    kussies uit nederland!

  • 25 Oktober 2007 - 22:53

    Willy:

    Hey Denise en Mamma, voer je haar niet al te dronken aub, ik weet uit eigen ervaring dat zij dat niet meer zo goed aankan op haar leeftijd en ze moet helaas moren weer vliegen. Een zieke Mamma hollander ken niet he in dat vliegtuig!!!
    Ik moet zeggen dat het erg leuk is om te lezen wat je daar allemaal beleeft ik wordt er op een gezonde manier jaloers op -))
    Erg mooie foto's ook.
    Geniet er nog maar lekker van!!!!!

    Groetjes
    Willy


  • 26 Oktober 2007 - 18:01

    Franck:

    hey lieverd, wat een plaatjes weer... supervet zeg! ik wil ook in de sneeuw! maar moet nog even wachten, heb in februari mijn vakantie geboekt voor lesdeuxalpes. samen met ron, sjoerd en michelle. hoop dan wel dat ik blessure vrij ben, kan nog steeds niet sporten en snowboarden.. k-zooi...

    hey heeeeeeel veel plezier in canada en we skype!
    xx

  • 26 Oktober 2007 - 21:33

    Miranda:

    Hoi meissie,

    Leuk om je verhaal weer te lezen en wat gezellig, dat je mams er was!
    Is ons kaartje nog bij je aangekomen? Ik dacht: Laat ik eens "echte" post sturen, dat is weer eens wat anders als krabbeltjes op Hyves en reacties op je berichten. Dus ik hoop, dat het aangekomen is. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van Miran (en natuurlijk ook van Rob en de meisjes)

  • 29 Oktober 2007 - 13:27

    Greet:

    Hoi Denise en Mieke

    Ik neem tenminste aan dat Mieke er nog is. Het valt niet mee vanuit het bloedhete Kenia (25/10 retour) over te schakelen naar de Canadese sneeuw. Je mag raden waaraan ik de voorkeur geef.
    Fijn dat het goed gaat met je studie, Denise. En vooral dat je het naar je zin hebt. Leuk dat Mieke er is.

    Wij hadden een toffe vakantie. Wel een schril contrast met het rijke Canada.
    We hebben veel wild gezien waaronder parende leeuwen. Wat wil je nog meer?!?!?
    Mieke, het heeft moeite gekost, maar op de valreep heb ik een vingerhoedje voor je op de kop getikt.

    Denise, succes met je studie en geniet van alles.
    Groetjes, Willem en Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 18577

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: