Het lijkt wel Sinterklaas hier... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Het lijkt wel Sinterklaas hier... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel Sinterklaas hier...

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 November 2007 | Canada, Ottawa

Het is midden November, ik denk dat de stoomboot zaterdag aankomt in ... (welke stad/dorp dan ook), en ook al zit ik aan de andere kant van de wereld, toch heb ik het gevoel dat het hier ook een beetje Sinterklaas is.

Ten eerste omdat ik kruidnootjes en marsepijn heb (mmm, lekker) maar vooral omdat we hier aan het knutselen geslagen zijn.

Het is namelijk bijna zover, na weken organiseren, dingen bedenken, nog meer organiseren en ga zo maar door, is vrijdag dan de Sports Task Force!!

We zijn bezig met de laatste dingen, waaronder het maken van de decoraties. En die zorgen er dus voor dat ik een beetje het idee heb dat het Sinterklaas is, want 50 van onze decoraties zijn 40x40cm grote dobbelstenen. En die koop je niet zomaar in de winkel, die moet je zelf in elkaar knutselen. En dat, is niet leuk, en doet me dus denken aan het maken van surprises voor Sinterklaas (wat, zoals jullie begrijpen, ik niet bijzonder leuk vind)
50 dobbelstenen betekend 21 x 50 stippen op de dobbelstenen..en dat is een hoop werk om uit te knippen.

Verder hebben we nog veel en veel meer dingen geregeld voor vrijdag, maar dat vertel ik allemaal naderhand wel, want dan heb ik ook wat foto's en kan je je er een betere voorstelling van maken.

De afgelopen anderhalve week zijn verlopen als elke andere week, afgezien van het feit dat het nu echt druk is met school, essays en de sports task force uiteraard. Dus dat neemt toch wat meer tijd in beslag dan dat het tot nu toe gedaan had.
De laatste weken komen er namelijk aan, en zoals dat altijd is, die zijn druk, druk en nog eens druk.
O ja, had ik al gezegd dat dat druk was? Ok, bij deze dan.

Ook al is het druk, dat wil niet zeggen dat we geen leuke dingen doen natuurlijk. Want dat kan niet.
Vorige week zaterdag gingen we omgeving Kamloops onveilig maken. Met z'n zessen een minivan gehuurd om nu dan eindelijk Kamloops Lake te gaan bekijken.
Nu is er een mooie rondje om Kamloops wat je met de auto makkelijk in een dag kan rijden, en dan houd je nog tijd over. Dus wij lekker op ons gemak opgestaan en richting het eerste meer (kamloops lake lag aan het einde van de cirkel die we gepland hadden), maar na vier meren, hadden we die ook wel weer gezien en kwam Alba met de vraag; kunnen we niet ergens anders heengaan dan al die stomme meren? Waarop ik antwoordde; waarom gaan we niet naar Whistler? (wat eigenlijk een grapje was) Maar iedereen vond het een bijzonder goed idee, dus wij naar Whistler. (FYI - dat is ongeveer 3 uur rijden vanaf Kamloops (zonder stoppen) en het was toen al 1.00 pm geweest) Maar goed, wij dus naar Whistler. Vanwege al de stops die we maakten, waren we er niet voordat het donker was. Dus om een lange rit samen te vatten; het was donker in Whistler.
Maar ondanks dat had het toch nog altijd die sfeer en was het erg gezellig daar. 's Nachts rond tweeen waren we weer in Kamloops, and guess what?

Still didn't see Kamloops Lake. Drove 700 km on one day, but still didn't see it...dus..

Zondagavond rond elf uur belt Julia me op (die de dag ervoor ook mee was met de trip) met de vraag; zullen we naar Kamloops Lake gaan? Ja, waarom niet. Kunnen we in ieder geval zeggen dat we er zijn geweest ;) Dus wij met een aantal anderen erheen gereden en Kamloops Lake 'bekeken' , met de nadruk op bekeken, want het was zo donker dat we nét de randen van het meer konden onderscheiden van de bergen. Met mooie foto's als gevolg uiteraard!

Verder het afgelopen weekend ook weer een mooi feestje gehad, 'discussie' met Adam, die ervan overtuigd was dat the cheddar cheese hetzelfde was als echte Nederlandse oude kaas. NO WAY, haha! Maar ik geloof dat ie nu wel overtuigd is dat het niet hetzelfde is, en dat ie naar Nederland wil voor de stroopwafels. Ach ja, wat zal ik zeggen..heeft hij nog gelijk in ook, want die zijn toch wel erg lekker :)

Lieve allemaal,
ik houd het weer voor gezien, het is hier LAAT, bedankt weer voor alle leuke reacties, emails en krabbels! Doet me goed!

(ps, foto's komen later deze week)

  • 14 November 2007 - 09:39

    Dap:

    hey denies!
    krijg ik nou het idee dat je een beetje aan het stressen bent?!? Kan me wel voorstellen als je achtervolgd wordt door al die dobbelstenen. Nog ff volhouden, vrijdag ben je van ze af :P
    enneh... k spreek je wel weer op msn. (nou ja, nu eigenlijk al ;)
    X

  • 14 November 2007 - 09:48

    ~Diannn:

    het 1e wat ik zeg is DAMN haha niet als 1e naar zolange tijd;)
    haha die dobbelstenen, heeld ie studie voor al die dobbelstenen maken;) klinkt heel leuk,, nou ja ik zeg muziek hard!! en lekker meezingen dan ben je er wss zooo doorheen!
    ben benieuwd naar de fotro;s;) maar die komen wel.. veel lpzier met papa van de week en tot over een maand:)

    kuss DIAN

  • 14 November 2007 - 10:34

    Mieke:

    hi mop,

    Eindelijk weer een update;). Leuk om hem weer te lezen. Ik kan me voorstellen dat je het druk heb nu met al je stippen knippen etc, maar volgende week lekker een weekje genieten met papa, enne natuurlijk je verjaardag!!!, Het is raar hoor dat je er niet bent :) maar dian en ik nemen wel een borrel op je ;)Lieverd blijf genieten van je tijd daar in het mooie Kamloops, veel plezier met papa volgende week. En uiteraard heel veel succes vrijdag met je gala avond en laat ons niet te lang wachten op de foto's. Mail ze nog ff voordat jullie naar Sunpeaks vertrekken:)

    Alvast een verjaardagsknuffel...

    Mama


  • 14 November 2007 - 10:35

    Jan En Ingrid:

    Meid wat een geweldige tijd breng je daar door zeg. Hoorde van je pa dat hij binnenkort de boel daar onveilig komt maken zal best gezellig worden. Het gaat al aardig opschieten dus blijven genieten. groetjes

  • 14 November 2007 - 14:19

    Ron En An:

    druk, druk, druk... tjonge .. nog even doorknutselen hoor dan kun je straks weer relaxen, skien met papa, cocktails drinken op je birthday en lol maken. Is er inmiddels al sneeuw gevallen ?
    Veel plezier en succes vrijdag met je gala avond !
    Tot schrijfs xx

  • 14 November 2007 - 17:26

    Denise:

    Ron, An,
    de sneeuw in SunPeaks laat nog steeds angstvallig lang op zich wachten...Ben benieuwd of ze zaterdag zelfs wel opengaan..
    En dan te bedenken dat er al zoveel sneeuw valt in Oostenrijk, het is niet eerlijk ;)

  • 14 November 2007 - 19:40

    Antoinette:

    Wat lees ik nu toch niet alleen maar vakantie?
    Enneh Sinterklaas is leuk met surprises en al ben al weer aan het verzinnen wat ik dit jaar zal maken.
    Dus als je dichter bij huis iets moet knutselen dan kom je maar langs.
    groetjes Antoinette

  • 14 November 2007 - 20:49

    Ronald:

    Hallo studentje,
    Zo te zien gaat het goed daar. Allemaal leuke dingen doen en maar genieten.
    Zo hoort het ook. De ouwe Snee komt er bijna aan! Het lijkt Sinterklaas wel.
    Maar dan zonder baard.

    Groetjes en hou je taai!

    Ro

  • 14 November 2007 - 22:12

    Goedheiligman:

    Hallo daar jongedame in een ander land
    Ook daar heeft Sint wat achter de hand
    Zwarte Piet komt overal en altijd
    En daarvan heeft Sint veel profijt
    Hij weet dan precies wat men wensen kan
    Voor de verjaardag van de goedheiligman
    En sint is niet verbaasd over zoetigheid
    Hij weet dat het iets is voor iedere meid
    Ik stuur vast wat snoepgoed vooruit
    Het komt mee met een rare schavuit
    Hij is al zo’n beetje onderweg
    Dan komt hij misschien op tijd tereg
    Want deze Breng Piet mist weleens een vliegmachien
    Want hij kan niet goed zijn klokkie zien
    Al zal het nu wel beter gaan
    Hij gaat ruim op tijd hier vandaan
    Dus hij moet er voor je verjaardag zijn
    Ook al gaat hij met de trein
    Ik hoor dat je lekker bent gaan knutselen
    Doe vooral je best met je frutselen
    En als je gaat dobbelen voor de gein
    Laat jij dan de winnaar zijn
    Nog veel plezier in Canada
    en volgende week met je Pa

    Sint en Piet

  • 15 November 2007 - 10:40

    Sylvia:

    Heej knutselaarster,

    Zal ik wat van mijn kleine mannen langs sturen die kunnen je geweldig helpen met knutselen hahaha

    Geeft me een goed gevoel dat je ook nog wat doet.
    Ik sta al drie maanden achtereen twee keer in de week op de ladder om de hele school van Luke te schilderen (van binnen).
    Maar het resultaat mag er wezen en de leerkrachten zijn heeeeeeelll blij met ons.

    Heel veel plezier volgende week met papa en ik zal voor je duimen dat er meer sneeuw voor je gaat vallen.
    Heb je wel verdent na het drukke werken ahum.

    Dikke knuf Sylvia

  • 15 November 2007 - 21:17

    Miranda:

    Hoi lieverd,

    Geen Sint en toch knutselen. Wat een bofkont ben je toch! Hahaha.
    Heel veel plezier volgende week met je paps en natuurlijk ook alvast een hele fijne verjaardag.

    Groetjes en heel veel liefs van ons allemaal.

  • 16 November 2007 - 13:14

    Rianne:

    Heey! Dus vandaag eindelijk het grote gebeuren! Ben heel erg benieuwd hoe et allemaal gaat lopen, maar et wordt vast leuk!! Ik wacht de fotos af, en de rest van de verhalen klinken ook weer erg leuk :D
    Kus

  • 16 November 2007 - 16:29

    Saskia Aka Saskiiii:

    Heey Dnieskiii,

    Jaja Sinterklaas komt idd dit weekend aan :P
    Ik moet toch zeggen dat ik je de afgelopen weken wel heb gemist in de trein! Gelukkig hebben we nu geen les meer dus hoef niet meer zo vaak op en neer :) Alleen het enige minpunt is dat ik nog steeds geen stageplek heb gevonden :( Dus om mijn tijd een beetje efficient in te vullen heb ik nu als bijbaantje het inpakken van kerstpakkettten HAHA :)

    Mjaa genoeg over mij! Ik ben blij dat je het nog erg naar je zin hebt daar! Maar als je weer terug bent in het mooie maar koude kikkerlandje gaan we eens een keer goed stappen (zoals we dat nu al maanden zeggen :P) !!!!

    Ik wens je nog veel knip en plakplezier toe en hou je goed!

    Veel liefs en een dikke knuffel,

    Saskii

  • 18 November 2007 - 13:17

    Agaath:

    Denise vanharte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Een gezellige tijd met je vadertje.
    Groetjes van Agaath

  • 18 November 2007 - 16:18

    Blok:

    nou ben ik toch benieuwd hoe vrijdagavond is geweest en je weekendje sneeuw?????? fijne verjaardag morgen en show some pictures!

  • 19 November 2007 - 09:17

    Eef:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    x Eef

  • 19 November 2007 - 16:52

    Sylvia En Marcel:

    Hoi feestvarken,

    Bij deze willen wij jou feliciteren met je verjaardag. Ik weet niet hoe het met de tijd zit, of je daar al jarig bent, of dat het al vet voorbij is.

    In ieder geval happy birthday to you van ons allemaal een hele dikke kus.

    Veel liefs Marcel en Sylvia

  • 19 November 2007 - 18:10

    Ilse:

    hee canadian!
    gefeliciteerd met je verjaardag!
    heb liedjes voor je gezongen hoor! ;)

    dikke kus en veel plezier nog daar!:D

  • 19 November 2007 - 18:13

    KATS Zoeter:

    Ha die Denise,

    Vandaag JARIG !!!!!!!!!!!!!
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan (met je vader). Laat hem niet te laat naar bed gaan. We weten niet of tie dat nog aankan.

    Groetjes, Kees, Anja, Thomas en Sanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 18571

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: