Ah-oh.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Ah-oh.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Ah-oh..

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 November 2007 | Canada, Ottawa

Jeetje,

Als ik zo zelf mijn blogs teruglees van de tijd dat ik hier ben, heb ik het gevoel dat ik een beetje eentonig begin te worden…

Ik heb het alleen maar leuk, heb steeds weer die leuke mensen om me heen, doe nog altijd elke week leuke dingen, en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Maar zo is het nou eenmaal! Het is nog steeds leuk, die mensen zijn gewoon leuk, en de uitstapjes die we maken zijn ook echt gewoon top!

Zo ook afgelopen week weer;

Het was tijd om –eindelijk- eens de Canadese sport live te gaan bekijken. Hockey (ijshockey in het nederlands).
Hockey is hier echt dé sport, iedereen doet het, en iedereen is er fan van. En waag het niet om met een Canadees over Icehockey te gaan praten, want dan is ie daar niet zo blij mee. Er is voor de Canadezen een soort hockey, en dat is (in het engels dus) hockey. Heel leuk is dat, echt iedereen is er fan van. Kindjes van drie doen het zelfs al, heel lief om te zien. Daarna zijn we uiteraard wat gaan drinken, hoort erbij natuurlijk!

De zaterdag was het dan tijd voor iets totaal anders. Iets waar, in ons gezin thuis, een hoop grappen over worden gemaakt. Rare mensen die dat echt doen enzo, maar nu was ik er toch ook een van…

We zijn gaan golfen. Geen midgetgolfen, maar echt golfen. Met z’n zessen, en inclusief zo een geweldig karretje waar we de baan mee over zijn gesjeesd! GEWELDIG!! En vooral dat karretje (zie de filmpjes) Het golfen zelf beviel mij ook wel, toen ik eenmaal de bal kon raken. In het begin mepte ik er steeds overheen. Gelukkig hadden we het alle zes nog nooit gedaan, dus konden we elkaar uitlachen! Heel erg leuk!

Diezelfde avond was het dan weer tijd voor een herhaling van de cocktailparty. En dit keer, omdat het bijna Halloween was, hadden we er een thema aangehangen; weird hair or costume – party. Met andere woorden; geen entree als je geen raar haar of een outfit had. Gelukkig zag iedereen er idioot uit, dus voelde ik me niet zo heel erg raar (zie de foto’s voor mijn haar-creatie). Ook deze keer was het een geslaagde parteeeej (hehe, sorry elies en dap ;) ) en m’n vloer was aan het eind van de avond helemaal zwart van de troep die er op de grond lag…

Gelukkig bestaat er hier zoiets als de dollar-store! Dat is een geweldige winkel, en daar had ik een hele mooie merkloze swiffer gekocht die mijn kamer in no time weer schoon had. Lang leve de dollar store!!

De rest van het weekend is besteed aan leren voor m’n tentamen, wat overigens best aardig ging. En dan was het dinsdagavond tijd voor pumpkin carving. Tja, Halloween is hier GROOTS, en iedereen heeft minimaal één pompoen thuis liggen, dus wij vonden dat wij ook moesten. Zo gezegd, zo georganiseerd door de on-campus housing. Dus wij aan het pumpkin carven geslagen. Wat moet ik ervan zeggen…die stinken eigenlijk best wel, en voelen ook niet bepaald prettig aan als je ze uit moet hollen. Vandaar dat mijn pompoen dan ook goed ziek is geworden en mij heeft geholpen door z’n vruchtvlees naar buiten te spugen… (zie de foto)

En dan, HALLOWEEN. Woensdag was het zover. Al vanaf het begin van de dag liepen er mensen verkleed rond, het boeide ze niks dat ze in de les zaten als monster, elfje, mummie of wat dan ook. Maar de overgrote meerderheid verkleedde zich pas tegen de avond. Zo ook ik, want ik moest eerst met Joep nog op zoek naar een outfit. Voor hem, dat wel, ik had er al een. Maar alle halloween outfits waren al uit de schappen op Halloween zelf, dus dat leek lastig te worden. Met de nadruk op leek. Al gauw had Joep een mooie soepjurk te pakken, een arabisch hoedje en een zonnebril, dus hij werd een arabier op vakantie. Heel mooi!
Later gegeten met Joep, Ben, Ryan, Colton, and Matthias. We hadden een 1,5 kilo pizza en twee kippen…hmmm! Een goede bodem voor de avond moest natuurlijk gelegd worden en dat is, begrijpelijk met deze hoeveelheid eten, ook wel gelukt.

Naar mate de avond vorderde/echt begon, kwamen er meer mensen naar new rez, en zijn we uiteindelijk downtown gegaan. Volgens Matthias (die meer dan een halve liter whiskey achterover had gegooid – te erg! -) ging de bus om 9.38 pm. Dus wij daarheen om de bus te halen. Alleen die kwam niet, want halloween telt als zondag, en dus rijden er geen bussen na 9.11 pm.

Heel fijn.

Dan maar lopen natuurlijk. Ryan wist een shortcut, moesten we wel even de twee keer driebaans soort van snelweg oversteken. Gelukkig reed er geen kip, dus kon het ook daadwerkelijk. Al gauw een aantal mensen van de groep kwijtgeraakt, die zijn langs de snelweg naar beneden gelopen. En wij zijn over hekken, muurtjes en door achtertuinen gelopen om downtown te komen. Het duurde even, maar uiteindelijk waren we er. En dat was best een avontuur!

Halloween zelf was verder een groot feest, en ik heb echt genoten, gelachen, gezongen, gedanst, en was de volgende dag helemaal gaar, máár wel om 8.30 weer in de les zitten. Dat is nog eens ‘ s’avonds een vent (vrouw), sochtends een vent (vrouw)’. Gelukkig heb ik na die les om half negen een paar uur niks, dus kon ik nog wat verder uitrusten.

En vanavond gaan we gewoon weer verder met de leuke dingen! Het is tijd voor een echte Wolfpack basketbal wedstrijd. Wolfpack is de naam van de athletics department op TRU. Die spelen vandaag, dus dat word ook wel weer leuk, en als de wedstrijd niet leuk is, zijn we altijd nog bij elkaar én hebben we gratis pizza…

Wat wil je als student nog meer?

  • 02 November 2007 - 19:21

    DIAN:

    Yoeee,, ben weer als eerste!! haha net klaar met werken en nu moe,, ben vandaag ook nog is koosvriendloos:( niemand wil met me chillen want iedereen moet leren en heeft toetsweek:S echt stom joh!

    nou have fun verder;)

    loveyou
    kus

  • 02 November 2007 - 21:43

    Daphne:

    toch mooi gelukt hoor, die pompoenen. En ik vind jouw kotsende toch de mooiste. Weet je zeker dat je de goede opleiding gekozen hebt?? (en geen kunstacademie moest doen :P) Ben benieuwd naar je volgende creatie
    X dap

  • 02 November 2007 - 23:15

    Marco:

    Tsja, en die smaailie werrukt niet as ik um inplakt. folgendu keer betur.

  • 02 November 2007 - 23:15

    Mieke:

    hi mop,

    leuk joh weer al die foto's en uiteraard je verhaal, wat heb je het toch super daar in Kamloops, op een klein oneffenheidje na dan, super!!!!
    enne die pompoen hoe verzin je het? je haar is ook goed gelukt?!en de cocktails, mmm lekker! en golfen: ome aad, peter en koos zullen trots op je zijn. hier verder alles ok, we zijn trots op je en genieten met je mee.

    Lvy en hou het zo!!!!

    je mam

  • 03 November 2007 - 00:29

    Franck:

    hai lief,
    tjonge jonge wat een feestjes... heb vandaag een vrijdagje overgeslagen. even geen feestje doen. morgenaaf weer op een feestje werken en dan heb ik mijn portie meer dan zeker! heel veel golfplezier en hou zo vol!

    xx

  • 03 November 2007 - 10:41

    Erwin:

    Ik schaam me een beetje dat ik nu pas wat van me laten horen. Het is goed te lezen dat het daar super is! Zó'n tijd zal je nooit vergeten!! Geniet nog van de resterende momenten want voor je weet zit je weer hiero op de bank kijkend naar gtst.

    Groetjes Erwin

  • 03 November 2007 - 14:44

    Jan En Ingrid:

    Jij bent echt te erg met al dat feesten, dat wordt me toch afkicken als je weer terug bent. Maar goed dit kunnen ze je niet meer afnemen. In het Schollebos hadden ze een spookroute uitgezet voor Halloween, stelt natuurlijk niets voor als je het vergelijkt met jullie maar goed de wil is er. Nog heel veel plezier
    groetjes

  • 03 November 2007 - 16:10

    Nicolskiiiiiiiiiiiii:

    En daar is ze weeeeer: naughty naughty Denise ... hahaha ... mooi hoor met die hockeyjuichhandschoen :p

  • 04 November 2007 - 09:14

    Rianne:

    hahaha leuk allemaal! Toch jammer dat wij hier geen halloween vieren he..
    Kus

  • 05 November 2007 - 08:45

    Ron En An:

    lieve Denise,
    Erruggggg vervelend allemaal weer hoor.
    Sluiten ons voor de rest aan bij 'your dad's comment' en succes met je gala-avond. Ook dat zal je zeker lukken !!
    Keep smiling and have fun.. xx

  • 05 November 2007 - 17:48

    Madieke:

    hey Denise,

    Zat een beetje rond te kijken op Hyves en Waarbenjij... maar volgens mij zit echt bijna heel ons jaar van het Emmaus over de HELE wereld verspreid deze maanden!! ELi en ik zitte ad andere kant van Canada (London en Ottawa) Echt leuk man! JIj gaat zeker ook in december weer terug? Nog veel plezier daar!!En ondertussen wel nog al je punten halen he;)

    Kus Madieke

  • 11 November 2007 - 10:59

    Sylvia:

    Hi Denise,

    Wow wat gaaf allemaal daar zeg !
    Ik zou zo met je willen ruilen hahahaha
    En jij een weekje hier met 6 mannen, en iedere zaterdag 3 voetbalwedstrijden.

    Het schiet wel op allemaal met die tijd.
    Ga er lekker van nog van genieten. Maar dat is jou wel toevertrouwd als we zo al jouw verhalen lezen en foto's en filmpjes zien.

    De jongens zijn vast jaloers als ze jou in zo'n blits golf karretje zien scheuren. Dat is iets wat ze zoooooo gaaf vinden.

    Nu nog lekker wintersporten met je paps en in december met je zus de hort op, dus er staan je nog wel een paar hele leuke dingen te wachten??

    Nog heel veel plezier en een kus van ons allemaal.

    XXXXXX Sylvia

  • 13 November 2007 - 02:25

    Sascha:

    Hej Tiger Woods,

    Hehe, Parteej, ik krijg geloof ik een deja-vu ;)
    Volgens mij heb je het ondanks de eentonigheid nog steeds prima naar je zin.
    Ik ben tot 23 december in Korea. Wanneer ga jij terug?

    Gloetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 18578

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: