Sneeuw!!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Sneeuw!!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Sneeuw!!!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 December 2007 | Canada, Ottawa

Het is dan eindelijk zover! Na de sneeuw te hebben geproefd in SunPeaks en Whistler, is de sneeuw in Kamloops nu eindelijk ook naar beneden komen vallen. En dat was toch een bijzonder mooi feestje, zo tussen al het huiswerk door.

Maar eerst een stukje terug in de tijd met de nieuwe tijdmachine die ik voor mijn verjaardag heb gekregen.

M’n verjaardag! Iedereen allereerst nogmaals bedankt voor alle lieve kaarten, smsjes, emails, ecards, krabbels, wallposts en ga zo maar door! Super!
Mijn verjaardag was dit jaar een historische dag, want nog nooit was het gebeurd dat ik op 19 november op m’n snowboard (of ski’s) stond. En dit jaar dus wel! Samen met papa op maandag nog een dag geboard en ge-kwald. Heerlijk! Aan het eind van de middag weer naar huis gereden, want ik kreeg bezoek. Met een hele groep zijn we uit eten gegaan, erg gelachen en het was erg gezellig! Daarna nog bij mij op de kamer wat gedronken en uiteindelijk moe maar voldaan gaan slapen.

Dinsdag hebben papa en ik dan maar onze volgende opoffering gebracht; we zijn naar Whistler gegaan. En dat was me toch vervelend zeg ;) Echt een hele opoffering.

Whistler ROCKS!!

Hele mooie drie dagen gehad daar! Super met paps, heel mooi appartement, en dan ook nog eens strakblauwe luchten… Tsja..wat wil je nog meer?

Zaterdag papa weer op het vliegtuig gezet en weer terug in het ‘normale’ ritme; zaterdagavond was er weer een cocktailparty. Erg geslaagd met daarna een mooie stapavond in de Thristy Dogs. Yeah baby! Haha
Maar niet voordat er eerst uit eten gegaan was met Adam en Lynn. Naar de Japanner. Voor de kenners onder ons; ik heb geen idee hoe ik met stokjes moet eten, en, hoe toevallig, hadden ze daar natuurlijk alleen maar stokjes. Dus…, rijst, hele lading groenten, eet dat maar eens met stokjes. Maar het is gelukt! IK KAN HET!! :)

De rest van het weekend heb ik besteed aan het leren voor m’n eerste ‘final’ (afsluitend tentamen). En maandag ook.

TOT het maandagavond ineens ging sneeuwen! En niet zo een beetje ook! Gewoon in minder dan twee uur lag er meer als 10 cm. Tsja, en dan zijn die boeken toch echt niet interessant meer, heb ik m’n jas aangetrokken en wat mensen opgetrommeld voor een heus sneeuwballengevecht! GEWELDIG!

En laat het nou net zo zijn dat het op McGill (dus waar ik woon) deze dagen, vanwege de finals, zo ongeveer 24 uur (één uur per dag uitgezonderd, eerlijk waar) Quiet-hours zijn. En ja, een sneeuwballengevecht tussen de gebouwen is niet echt stil natuurlijk. Gevolg; een boos iemand die belde naar het kantoor om te klagen over de herrie (hoe lomp ben je dan, we waren net tien minuten bezig, én het is ook nog eens de eerste sneeuw van het hele jaar). Dus daar ga je dan als Resident Advisor … (de studenten die ervoor zorgen dat alles in McGill vlotjes verloopt, en die ook een praatpaal zijn als je problemen oid hebt), dan moet je naar buiten. En 25 mensen MET sneeuw in hun handen gaan vertellen dat ze ermee op moeten houden…

Dat werkt niet natuurlijk. Dan krijgt diegene gewoon een hele lading sneeuwballen naar zich toegegooid! Haha! Was toch blij dat ik niet degene was die moest zeggen dat we geen plezier meer mochten hebben omdat het te veel herrie was. Anyway, wij zijn daar gewoon gebleven, en 5 minuten later kwam Adam dus weer naar buiten. ‘Guys, I hate being the guy that tells you not to have fun, but PLEASE, move to Old Main (das op de campus) or something’. Na eerst nog een lading sneeuw over zich heen te hebben gekregen, zijn we dan toch naar Old Main verhuisd en daar verder gegaan met ons gevecht. Ik heb geweldig gelachen! Heerlijk, die sneeuw!

De avond afgesloten met een heerlijke kop warme chocomel, hoe toepasselijk, en toen weer verder gaan leren voor het tentamen. Wat, de volgende ochtend veel te vroeg, dan ook heel aardig ging.

Woensdag hadden we de laatste meeting van de Sports Task Force. We gingen de avond evalueren, en zouden te horen krijgen hoeveel we opgehaald hadden.

Dames, Heren, Jongens en Meisjes…
De avond heeft in totaal ruim 24.000 dollar opgehaald voor de TRU athletics!! Het hoogste bedrag ooit!!

De feedback van het evenement was zeer positief! En we hebben een mooie tas met bedankt-spulletjes gekregen, waaronder een hele mooie recommendation letter van Gerard! Daar ben ik nog het aller happiest mee!

En toen was het donderdag, de laatste dag van de lessen hier in Canada! My oh my, wat is die tijd snel gegaan. Niet normaal. Het voelt als gisteren dat ik voor het eerst een leslokaal hier instapte. Nu ga ik nog maar een keer hier een leslokaal in; voor mijn allerlaatste tentamen. Raar idee, heel erg raar idee. Ik wil hier niet weg, kunnen de lessen van NHTV voortaan niet gewoon hier gegeven worden? Zou best fijn zijn!

Donderdag was ook de laatste keer Thirsty Thursday @ Heroes. Met alle internationale studenten daar gaan eten, en dus daarna de laatste keer de donderdagavond in Heroes gevierd. Ook dat was raar, ook dat was de al de laatste keer.

Ook al ben ik hier nog een maand, er zijn al zoveel dingen voor de laatste keer.

So far it has been GREAT, AWESOME, EXCELLENT!!

En één ding is zeker, die laatste maand wordt net zo! Ik heb er zin in!

  • 02 December 2007 - 20:31

    Dianlove You:

    kus

  • 02 December 2007 - 20:32

    Diann:

    haha
    ik ga door naar de jackpot
    de volgende rondddeeee

  • 02 December 2007 - 20:32

    Mieke:

    wie o wie is eerder hahaha
    dian mieke of marco

  • 02 December 2007 - 20:32

    Dian:

    haha maar ik ga nu evven je verhaal lezen tjick,,

    en voor pa en ma

    NA NA NA NA NA NA

  • 02 December 2007 - 20:33

    Mieke:

    ga ik nu je verhaal ff lezen, dian heeft gewonnen!!!! joepie

  • 02 December 2007 - 20:39

    Dap:

    haha, ik heb je verhaal tenminste al gelezen :P
    lekker hoor... dat je je laatste tentamen al gehad hebt. En nu... alleen nog maar skiën?? Gaan bij jou de andere internationale studenten ook zo snel mogelijk naar huis?? of is dat alleen bij mij zo?? iig nog een maandje... en dan zie k je weer. of je dr nou blij mee bent of niet :P
    X

  • 02 December 2007 - 20:50

    Mieke:

    Nou daar ben ik dan weer, nu ff reageren op je tekst, veel dingen voor het laatst helaas, maar wel voor het eerst een canadees sneeuwballengevecht, hé enne in canada hebben ze dus ook een van Asperen hahaha. Vanalles afgerond,deze week, zal best raar zijn wat moet je nu doen op de donderdagavonden? .Wat een berg geld hebben jullie opgehaald super hoor!! Nog 1 maand (29 dagen) lekker genieten van de candeese sneeuw en kou, nou dat zal vast wel lukken, hier zit een persoontje ook de dagen te tellen tot ze naar canada mag.
    Nou lieverd blijf nog genieten deze maand stuur nog maar wat updates zolang het nog kan want je echte fans gaan deze site nog missen denk ik zo. waar zijn de ski en board foto's?

    Veel liefs en een dikke knuffel,

    je moedertje

    XXXXXX

  • 02 December 2007 - 20:51

    Marco:

    He Dochter, gaaf verhaal weer.
    Was ook leuk dat ik effe kon zien wat je allemaal zo doet daarzo en dat je daar zowaar ook nog studeert. Kees, het is heuselijk waar, zelfs in Whistler, hoe decadent, heeft ze na de snowboardtime nog final essays zitten schrijven. Kortom, naast alle fun ook nog studeren en dat in een razend tempo elkaar opvolgend.
    En na mijn vertrek gelijk weer back to normal, zijnde nog meer etentjes en partys geeft overigens wel een beeld dat je voornamelijk feest viert:)
    En met hout eten lukt ook ondetussen. En o Ja, als je Adam weer ziet doe hem effe de groeten van mij met een sneeuwbal in je hand. Effe kijken hoe die reageert, onze noordpool elf:) geintje!!! (Voor de nietkenners van Adam, hij komt uit Yukon, vlakbij Santa Claus. Wel grappig dat hij degene is met dienst als Res Ad of zoiets en jullie (als Adam zijnde zelf ook onderdeel van je vriendengroep) tot rust moet manen. Hij zal er wel aardig hebben uitgezien als sneeuwpop:).
    Prettig ook dat je zo'n goede feedback hebt gekregen en de hoogste sponsorgelden ooit. En die letter of recommendation, te gebruiken voor 2010? Ben benieuwd!
    En wat ZIELIG zeg, de allerlaatste keer Thirsty Thursday @ Heroes :) Wat een afscheidsfeest zal dat geweest zijn.
    Gelukkig blijft er nog genoeg te feesten over zo hier en daar in Canada, Mc Gill, friends over there, Sunpeaks, Whistler and so on. Ik zal maar zeggen have a good one. And enjoy the rest of the stay. Nog effe bijten tot je laatste examen aanstaande dinsdag 4 december en dan gaat "het grote vervelen beginnen" :)
    Tot over een maand:)
    Marco

  • 02 December 2007 - 20:52

    Mieke:

    de foto;s komen nu binnen thanks. hahaha
    Party animal

  • 02 December 2007 - 20:58

    Marco:

    ik zie nu de foto's pas, had de tekst eerst effe gelezen. Daarna reactie gezet. Hoe vond Shomo de sneeuw. die maakte hij voor het eerst in zijn leven mee zeker? Gave gast die gozer. Give him my Best. Ook Voor de rest van je groep uiteraard.
    En de vlag vlot al aardig zie ik. Leuk. Gaaf aandenken als iedereen er wat op heeft geschreven straks.

  • 02 December 2007 - 21:23

    Mieke & Marco:

    dit berichtje is voor kees zoeter, waar was je reactie op het vorige verhaal. jammer, we hebben je gemist haha.

  • 03 December 2007 - 11:57

    Jan En Ingrid:

    Zit ook wel in de familie he dat skien De tijd gaat zeker snel en al heleaal als je het zonaar je zin hebt. Blijven genieten.
    Liefs

  • 03 December 2007 - 12:24

    Irene:

    Hey canadees! Zit ik net Sanne der blog te lezen over zuid-afrika met zon, zie ik jou in canada in de sneeuw haha! Het ziet er echt geweldig uit daar, en als ik alle verhalen lees heb je volgens mij echt super naar je zin :D Wel heel erg laat..maar alsnog gefeliciteerd met je Bday, je bent nog altjd één dagje ouder dan ik! En natuurlijk bedankt voor je verjaardagskrabbel! Geniet er nog van meis!! xx ireen

  • 03 December 2007 - 13:40

    Sylvia:

    Hi hi,

    Wat super al die sneeuw daar!!
    Kun je niet alvast wat naar Oberwiesental sturen. Daar ligt al 80 cm maar er kan nog wel wat bij. Als ik je foto's zo zie heb ik al keiveel zin om ook te gaan skien.
    De jongens kunnen niet wachten.

    Nou heel veel suc6 met je laatste examen.
    En geniet je laatste maandje, ook met je zussie. Die snkat ernaar om je te zien als ik al die reacties zo lees.

    Dikke knuffel van alle Bijsters hier.

  • 03 December 2007 - 19:47

    Stef:

    Hey deniesje! klinkt echt supergoed al je verhalen! en die sneeuw ben ik wel jaloers op,hier is het echt alleen maar regen. dus je hebt nog een maand om je daarop voor te bereiden ;) haha nee hoor,geniet er heel erg van en dan zie ik je volgend jaar ergens :D heb al helemaal zin om weer gezellig te gaan stappen! liefs!

  • 07 December 2007 - 07:36

    Kees:

    Er heeft er al ééntje "gewonnen" in de wedstrijd. 't Valt me wel tegen van "de rest".

  • 08 December 2007 - 17:43

    Kees:

    Jullie gaan zelf niet voor de tweede prijs? Dat valt me helemaal tegen. "Ga voor de spirit op pad en je hebt altijd de hoofdprijs".

  • 09 December 2007 - 02:28

    Denise:

    Kees,
    Ik doe mijn uiterste best, maar op de een of andere manier werkt het gastenboek steeds niet als ik het wil openen...

  • 09 December 2007 - 12:38

    Kees:

    Blijven proberen, maar je bent in ieder geval als tweede geeindigd. Valt me wel erg tegen van je zusje.

  • 09 December 2007 - 12:44

    Kees:

    Denise, omdat het je niet lukt, heb ik hem maar ff voor je geplaatst.

  • 16 December 2007 - 21:44

    Kees:

    Alles goed daar in Kamloops? 't blijft angstig stil vanuit dat verre Canada. Is er sinds de ongein van vorige week, mislukte wedstrijdjes en "zeggen dat je niet kunt inloggen" nu echt géén ander nieuws meer? Aanstaande week is het natuurlijk weer feest Mieke? Vergeten jullie haar niet? Ze wordt ook al een dagje ouder!

  • 17 December 2007 - 19:50

    Ronald:

    Ik reageer gewoon weer ff laat. Maar het is wel weer een tof verhaal en zeer toffe foto's. Dat die oude jongere nog zo goed kan kwalden he. Hij is een echte 'jonge'god. Het is wel allemaal snel voorbij gegaan.
    Wanneer kom je nou eindelijk eens naar huis. Wij worden hier alleen maar jaloerser van al die toffe dingen die jij aan het doen ben.
    Nee hoor geintje wij vinden het alleen maar tof voor jou.

    Groeten Rodesoje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 18571

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: