Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht...

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 December 2007 | Canada, Ottawa

Het is tijd om Kamloops te verlaten. Morgen moet ik mijn allereerste ‘eigen’ huis uit, alle spullen zijn ingepakt. Ik heb al van bijna iedereen afscheid genomen. Kortom, alle papieren en gebeurtenissen zeggen dat het tijd is om weg te gaan, maar mijn gevoel spreekt dat tegen. Dus hier is het plan;

Jullie verhuizen allemaal hierheen. Probleem opgelost!

Nee, alle gekheid op een stokje, het is heel erg raar om hier morgen weg te gaan. En het maakt me zeker verdrietig. Desalniettemin (wat een mooie woorden kan ik nog zeg) geeft dat aan dat ik hier een supertijd heb gehad, heb genoten van elk moment en dat ik met een heleboel ervaringen rijker thuis kom. En dat is zeker zo! En het is nog niet eens helemaal afgelopen. Morgen ga ik eerst nog met Dian voor bijna twee weken de sneeuw in Sunpeaks weer opzoeken! Dat wordt top!

Ik weet dat het best een tijd geleden is dat ik wat geschreven heb, maar op de een of andere manier had ik het sinds de tentamens voorbij waren ineens ontzettend druk. (Zou dat dan toch de algemeen bekende ‘december-stress’ zijn? ;) )

Okay, the last two weeks were awesome! Het is moeilijk te beschrijven wat ik allemaal heb gedaan in die twee weken, want dat waren voornamelijk allemaal dingen voor de laatste keer. Voor de laatste keer met Regine zwemmen, voor de laatste keer lunchen met Alex, voor de laatste keer met z’n allen naar CJ’s, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Afgelopen woensdag tot en met zaterdag zijn we met ‘ons’ groepje naar Sunpeaks geweest, als zijnde de afsluiter van de exchange periode. We hadden een mooi appartement gehuurd, vlakbij het centrum, met een eigen hot tub en uitzicht op de pistes, wat wil je nog meer? Woensdag was helaas nog niet iedereen er, omdat er nog een aantal tentamens gemaakt moesten worden, maar we waren toen dus met Adam, Shomo, Fabienne, Deborah en ik zelf. Adam ging alleen voor woensdag mee, omdat hij een tentamen had op donderdag. Hij, als echte Canadian, was pas een keer, in de vier jaar dat hij hier al woont, in Sunpeaks geweest. Goede reden dus om nu mee te gaan. En dat vond ik wel erg leuk! Het was echt een hele mooie dag, met verse sneeuw, zon en leuke mensen om je heen! Awesome!

Donderdag net zo een dag gehad, alleen toen heb ik (in de middag, nadat we in de ochtend in de verse tiefschnee geboard hadden) de snowboard lerares uitgehangen! Erg leuk! Nu weet ik weer zeker dat ik een winter les wil gaan geven! Heerlijk!

Vrijdag zijn we dan, voor degene die niet konden skien, wat andere wintersporten gaan beoefenen; schaatsen en snowtubing. Schaatsen was erg lang geleden en heeft ook wat leuke taferelen opgeleverd(zie het filmpje), heb echt verschrikkelijk gelachen!

Heel erg leuk om met zijn allen zo een afsluiting te doen! Helemaal top!

Zaterdag dan begonnen met inpakken, gelachen met Adam, en ’s avonds Dian van het vliegveld gehaald! Een echte wereldreiziger die zus van mij! Verder weer een hoop mensen gedag gezegd, die gingen allemaal zondag vroeg in de ochtend weg.

Zondag dan met Adam en Dian gaan lunchen, het was Adam zijn laatste dag hier. So sad to say goodbye… I hate it. Iedereen gaat maar naar huis enzo, hou ik helemaal niet van.

Maar morgenochtend is het dan zover, Dian en ik gaan Sunpeaks voor 11 dagen onveilig maken! Word helemaal leuk!

Ok, tot zover dan weer de update, een goede nachtrust voor iedereen, en tot de volgende update!

Ps. Lieve Sanne, hartstikke bedankt voor je lieve kaartje! Ik ben inderdaad al een paar keer gevallen, en dan steeds als ik de lift uitstapte. Heel veel plezier in Gerlos met de kerst, en geef Thomas, papa en mama een dikke knuffel van mij!

  • 18 December 2007 - 06:16

    Miranda:

    Hoi lieverd,

    Heel veel plezier de komende dagen met je zus.
    Lekker genieten van de laatste weken.

    Groetjes en veel liefs van ons allemaal.

    Miran.

  • 18 December 2007 - 07:26

    Mieke:

    Hi meiden,

    Leuke foto's weer, en inderdaad hij is leuk! Geniet van je laatste weken in Canada vooral lekker boarden enzo.Enne wij komen niet naar kamloops hoor, kom jij maar lekker naar NL. Sterkte met het verlaten van je huisje, ik denk aan je.
    Ik zal deze site nog gaan missen denk ik en al je fans ook.

    Groetjes en een knuffel voor allebei,

    Mama

  • 18 December 2007 - 07:33

    Marco:

    Hallo dan,

    Leuk stukje weer, en tsja iedereen daarheen verhuizen is wel een goed idee zeg. Ik weet er een heel stel die best vlak in de buurt van sunpeaks, als wintersport gebied, willen wonen, Veel sneeuw en zon. Wat wil een mens nog meer.
    Ook leuk dat je wintersport les hebt gegeven, vast een goede voorbereiding voor je winter in Oostenrijk:) By the way, ga je ook nog skiën met Alex en Joep in Oostenrijk deze winter?
    Maar nu eerst een stukje poedersneeuw doen met Diandra. Onwijs gaaf voor jullie, en ik ben helemaal NIET JALOERS:)
    Hoe kom je daar nou bij, Ik ben me alvast aan het voorbereiden op het grote afzien:)
    Doe Shomo en die paar die er nog zijn de groeten van me, zeg kan die Indier een beetje skien? :)
    Voor jullie straks in Sunpeaks heel veel snowfun en zo.
    Groetjes.

  • 18 December 2007 - 07:34

    Marco:

    O ik geloof dat je moeder niet naar Kamloops wil!!

  • 18 December 2007 - 09:30

    Sylvia:

    Hi hi,

    Nou aan de foto's te zien gaat het wel helemaal goed daar :-)
    Opruimen en afscheid nemen valt niet mee, maar je krijgt er ook weer een paar leuke dingen voor terug. Lekker in de sneeuw 11 dagen met je zussie. En daarna heerlijk naar Nederland om iedereen die je zo vreselijk hebt gemist weer te zien. Dat is ook weer een leuk vooruitzicht toch???

    Maar je zult Canada wel vreselijk gaan missen denk ik. In vergelijking met daar lijkt Nederland mij vreselijk saai....
    Hoewel.... er wordt gezegd dat wij misschien einde week, of volgende week ook misschien kunnen gaan schaatsen op natuurijs hahaha.

    En soms ziet het hier ook al een beetje wit, van de vrieskou !

    Nou dames, geniet er lekker van met zijn tweeen, en voor daarna een goede terug reis.

    Dikke kus voor jullie allebei.
    Bye Sylvia

  • 18 December 2007 - 09:43

    Mieke:

    Hi Dian,

    Waar blijf je met je reactie? O, je ligt te slapen.

    Kus Mam

  • 18 December 2007 - 10:11

    Daphne:

    hey denies,
    zelfs ik ben jaloers :P Hier is alle sneeuw weer weg. Wat is dat nou voor noordpool?!? Maar jij hebt gelukkig nog 2 weekjes te gaan.
    Veel plezier in de sneeuw... en hoe jammer je het ook vind, ik verwacht dat je diand toch niet heel veel les meer hoeft te geven :P
    X

  • 18 December 2007 - 14:30

    Ron En Anja:

    Hi ladies,

    Samen nog even genieten van alles wat Sunpeaks and surroundings te bieden hebben en dan is het alweer voorbij..

    - 4 maanden 'hard'studeren
    - nieuwe mensen leren kennen
    - leuke stukjes schrijven voor je fans
    - cocktails drinken
    - bezoekje van mam
    - stressen voor je geslaagde gala-avond
    - bezoekje van pap
    - skiën en boarden
    - afscheid nemen van alles en iedereen
    - lol maken met Diand..

    Bedankt voor alle leuke stukjes die je voor ons allemaal hebt geschreven !!

    Have fun and a safe trip home.. see you xx

  • 18 December 2007 - 15:10

    Diannn:

    Lieve dnies,

    ik dacht omdat ik nu bij je ben laat ik maar is zo ongeveer de laatste zijn die dit x een berichtje achterlaat, het is natuurlijk nit eerlijk om gelijk eentej neer te zetten als ik er naast zat.. zo hebben die andere ook nog een x een kans gehad !! lief he van mij MAMA!!

    maar ik hoop dat deze twee weken alsnog heel leuk worden ookal heb je afscheid van alles en iedereen hier genomen!!

    love you!(L)

  • 18 December 2007 - 16:01

    Rianne:

    Hee meis!
    Nou ik heb genoten hoor van al je verhalen :D Tot snel!
    Dikke kus

  • 18 December 2007 - 19:05

    Eef:

    Ben stiekem toch ook wel blij dat je weer thuis komt hoor...:P
    Ben wel blij dat het er zo leuk was dat het vervelend is om weg te gaan...
    x

  • 20 December 2007 - 06:45

    Anja En Kees:

    Afscheid nemen is niet leuk. Thuiskomen straks echt wel. Geniet samen met Diandra, en zet lekker de bloemetjes nog eens buiten. Skiën, boarden en wat kan je nog meer verzinnen. Wij gaan in Oostenrijk de sneeuw opzoeken. Bedankt voor de schitterende verhalen, was iedere keer weer leuk om te lezen. Een grote knuffel van Sanne en Thomas. En kom veilig naar huis. Veel plezier samen.

    Groetjes Anja Sanne Kees en Thomas.

  • 20 December 2007 - 08:13

    Alexandra:

    Hallo meiden
    gefeliciteerd met jullie moeder.
    geniet nog even van de tijd dat jullie daar zijn voor je het weet ben je weer terug in nederland.Leuke foto,s weer en een leuk verhaal.doei doei


  • 21 December 2007 - 23:18

    Sandra:

    Denise ik heb je een poosje niet meer gevolgd op je site en merk nu dus dat ik heel veel achter loop, heb alles gelezen, het lijkt wel alsof je daar al een jaar bent i.p.v. 4 maanden. En eerst je moeder, je vader en nu je zus bij je dat is toch ook wel heel apart !!

    Ik lees in ieder geval dat je het waanzinnig hebt gehad, hele mooe foto's
    en veel vrienden gemaakt en vooral een
    fantastische ervaring rijker in je leven.
    (trouwens lijkt me een lieve jongen die Adam)

    Geniet de komende dagen tot het oude jaar
    met Diandra in die poedersneeuw en wat een leuk hostelletje hebben jullie, zo
    midden in het bos, wij denken aan jullie
    met de kerst en ook aan je moeder die druk in de weer zal zijn met haar kalkoen.

    Hele fijne snowboard-kerstdagen en tot gauw in het koude kikkerlandje, goeie reis terug !

    liefs,
    Sandra, Rene, Desi en Lucas


  • 22 December 2007 - 20:07

    Debz:

    Pakken en weggaan uit Kamloops is idd minder :( I know how you feel!! Veel plezier nog in Sun Peaks de komende dagen!

  • 25 December 2007 - 21:01

    Opa En Oma:

    hallo meiden hoe is het bij jullie wij hebben hier heerlijk kalkoen gegeten we hebben jullie een beetje gemist en alle fotos bekeken heel mooi op de nieuwe tv was gezellig nog fijne dagen dikke knuf van opoe riet en opa hans

  • 25 December 2007 - 21:08

    Oma Co:

    hoi Denise en Diandra,
    wij zijn de eerste kerstdag bij Marco en Mieke geweest. Heel gezellig en lekker gegeten. De kalkoen is super en de andere spullen prima. Jammer dat de soep in een borrelglaasje werd geserveerd. Denise noemt dat een shotglas zegt Marco. Als jullie thuis zijn zullen jullie wel gek kijken dat er zo veel veranderd is. Ben blij om jullie weer snel te zien. Veel plezier op jullie vakantie samen. Hartelijke groeten van Oma Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 18571

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: