Een nieuwe update - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Een nieuwe update - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Een nieuwe update

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 Oktober 2007 | Canada, Ottawa

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie blij heb gemaakt (hopelijk) met een verhaal. Dus ik dacht, laat ik dan nu maar weer eens een nieuwe plaatsen…

Zo gaat het spreekwoord tenslotte; wie wat bewaard…die heeft wat! En dat heb ik inderdaad!

Er is een hoop gebeurd, gedaan en beleefd in bijna twee weken tijd!
Zoals ik al zei in vorig bericht hebben we die vrijdag die Latin Fiesta gehad, een heel erg goed (en niet alleen event management technisch gezien) georganiseerd evenement met een hoop activiteiten om de mensen van de verschillende leeftijden te entertainen. En dat is dan ook mooi geslaagd! (zie de foto’s) Ze waren ons op een gegeven moment dan ook zo zat dat ze ons gewoon in de TRU Jail hebben gegooid, de bastards! Nee, alle gekheid op een gratis sombrero (want die hebben we gekregen), het was een erg leuke avond en heb erg gelachen!

De avond erna was Courtney’s Australian Beachparty! Ze werd 21 en had een club afgehuurd voor alle (voornamelijk) international students die ze hier heeft leren kennen en goed mee omgaat. Een feest waar iedereen verkleed moest komen, en dat hebben we dan ook gedaan. Ik moet zeggen dat ik erg trots ben op mijn creatie (again, see the pictures..) en dat ook dat een bijzonder geslaagde avond was!

De schoolweek die erna volgde was het niet waard om over naar huis te schrijven, dus dat doe ik dan ook maar niet. De vrijdag in dezelfde week die het niet waar was om naar huis te schrijven, is dan weer wel de moeite waard om even te vertellen…(snap je het nog? :P) Die vrijdag was het SEATTLE TIME!! Met Joep(NL), Alex(NL/ Oostenrijk), Fabienne(Zwitserland) en Hille(Finland) hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Seattle vertrokken. Vrijdag in de ochtend weg, maandag in de avond weer terug (het was hier thanksgiving weekend, dus dan zijn er wat extra vrije dagen). Een auto gehuurd en off we went! Er was niet echt iets geregeld als zijnde waar we naartoe zouden gaan, wat te bezoeken en dat soort dingen, dus voor die personen die mij goed kennen, was dit natuurlijk een uitstekende gelegenheid om mijn reis-management skills te laten zien. Mooie routebeschrijvingen uitgeprint, bedacht wat we konden gaan doen, hoe we van het hotel op bepaalde (eventuele) bestemmingen zouden kunnen komen. Allemaal geregeld! En dan gebeurd het toch dat Joep, als ik eventjes niet oplet, de verkeerde afslag neemt en we dus een stuk verkeerd rijden… :P ach ja, niks aan te doen. Verder moet ik, enigzins trots, even vermelden dat verder alles op wieltjes (die van de auto inderdaad) verlopen is!

In de middag moest er uiteraard geshopt worden, we zijn niet voor niks in Amerika, en in een outlet mall…
’s avonds naar het motel (super 8 uiteraard), met z’n 5en in een kamer waar we maar voor 3 hadden betaald. Extra luchtbed mee, en de andere twee bedden gewoon met elkaar delen. Ach ja, je bent Nederlands (sommigen van de groep dan) en student, of je bent het niet…Anyway, het scheelde ons een hoop geld, en dat is dan wel de moeite waard.

In Seattle uiteraard de standaard toeristen-dingen bezocht, de Space Needle, the Pike Place Market, Safeco field (al die herinneringen kwamen terug :) ) the pacific science centre en winkels, veel winkels… Een theatershow bezocht (wannabe de lama’s maar ze kwamen niet eens in de buurt) en dan, last but most certainly not least, we visited Chris! That was so cool! For the ones not knowing who that is, he is my cousin who I didn't see in 11 years. So that was great fun, and really cool to see him again, and meet his wife and daughter!

The Seattle trip was leuk, om nog niet te spreken van de ‘excessive speed’ ticket we got on our way back ( I wasn’t driving :P ) Dat was een behoorlijk dure bon van 368 dollars…(heel wat bezoekjes naar van der Dussen voor de kenners – en zie de foto voor het bewijs)) Ach ja, het is een verhaal waar we nog heel veel om zullen lachen denk ik zo! Geweldig! Een mooi weekend dus weer!

De plannen voor een volgend uitstapje richting Toronto (nice eh, niagara falls uiteraard...) zijn al in de maak…wordt uiteraard weer vervolgd!

Een dikke knuffel voor iedereen, bedankt weer voor alle leuke en lieve reacties!
Xx
Denise

p.s. Kees, ik denk dat ik dit jaar nog even pas voor de Ropa Run, misschien dat ik volgend jaar een gokje waag ;)

  • 12 Oktober 2007 - 07:05

    *diannn:

    hahaha en weer als 1e je enige echte zussie,, ookal was ik gistern al op to date gebracht,, maar ik zat effe je foot;s te checken en nu viel me hoofd op ikets wat je uiteraard wel ou verwachten,, heb je nou t zelfde vest als mij:P ik bdoel die ik in t bruin heb van tommmy? jaa dat soort dingenlet ik natuurlijk ook op! nou foto;s zijn super!lekker illigale zus heb ik,, kijk je wel uit straks mag je nl niet meer in, en dan ben ik zusloos,, das het allemaal natuurlijk niet waard he;)

    hahaha love you sis

    kuss

  • 12 Oktober 2007 - 09:40

    F Blok:

    jeetje, ik wilde wel even die free hugs geven aan jouw:) even lekker knuffelen! supervet hoor en vooral die space needle lijkt me vet! party on en je weet toch;)
    dikke zoennnnnnn

  • 12 Oktober 2007 - 09:47

    Alexandra:

    weer een gezellig verhaal om te lezen.En inderdaad we hebben nog wat nodig bij dussen beetje jammer dat je het niet gewoon hier heen hebt gestuurd. nou geniet er maar van en volgende week een gezellige week met je moeder.

  • 12 Oktober 2007 - 11:25

    Opa En Oma:

    Hoi denise, ik ben weer op de moermanskapd en wat denk je, moet ik die kast opruimen van je zus. verder was het gezellig, we hebben lekker gelunched, terwijl opa half dood was van het trimmen en hierheen lopen. verder is het mooi weer, en leuk dat je bij chris ben geweest, verder alles goed! de muur gaat er trouwens maandag uit tussen opa's en oma's kamertje, dus dan wordt het ook in mijn huis een troep. en wij houden nog steeds van elkaar! en natuurlijk ook van jou en je zus en van je vader en je moeder! en ik ga nu naar je huis! en dian gaat onze even naar huis brenbgen met de auto, want je moes heeft de sleutel laten liggen!

    kus van opa en oma!
    en tot over hooguit 8weken!!

  • 12 Oktober 2007 - 12:31

    Ron En An :

    hi there,

    getver !! blijft dat zo ?.. al die uitjes, feestjes, sighseeings and so on..
    Enjoy, have fun and don't forget your Mom will visit you next week..
    Take care
    xx

  • 12 Oktober 2007 - 13:53

    Ronald:

    Hallo Denies,

    Tof om te zien dat het goed met je gaat. Zo te zien is deze studie een groot feest. En zo hoort het ook. Hier is alles ook ok. Ik zal je ook via Hyves krabbelen. Jeff gaat overigens niet op Hyves anders kan iedereen alles van hem zien en dat wil hij niet.

    Groeten

    Ronald

  • 12 Oktober 2007 - 18:17

    Rianne En Co:

    Hoooii!
    Blij dat het leuk was ;) Is het nu weer goed?
    Doeiiiiii

  • 12 Oktober 2007 - 23:21

    Mieke:

    hi mop, ff een berichtje vanuit het zonnige Florida, ben hier een beetje mijn tint aan het bijwerken,hier in Fort Lauderdale is het goed toeven hoor, lekker windje, zonnetje en de de oceaan die heerlijk warm is, ik geniet er weer van, terwijl je arme vader aan het werk is, ach ja je hebt nou eenmaal luxe en werkpaarden, rara wie is wie, hahaha. Nog 5 dagen en dan ben ik bij ben je, eerst nog wat vlieguurtjes maken. Leuk hoor om je nieuwe verslag weer te lezen, tommy winkel bezocht?? Ik herken wat dingen die ik ook in mijn handen gehad, maar niet heb gekocht. Trouwens dat is nog eens een bekeuring zeg, hoe hard reden jullie wel niet?? Dussen zal weer blij zijn, of telt het niet buiten NL?
    Nu mop ik ga zo ff proberen je facebook te hacken, kijken of ik nog meer leuke foto's zie. Tot woensdag en blijft genieten he!!!!!
    Je Moedertje.


  • 12 Oktober 2007 - 23:51

    Marco:

    Hallo meissie.

    Als ik je verslagje zo lees heb je het weer heel zwaar gehad. Je hebt geen eens tijd gehad om de “rest van de wereld” even op de hoogte te houden van de belevenissen. Dat vind ik dus een goed teken. Zeg dat was overigens wel een vooruitziende blik he, die gevangenis. Je zat er al in voordat je te hard reed. Overigens voor alle duidelijkheid, tickets in buitenland gelden niet voor vd Dussen. Oplettende lezers weten hiermee genoeg:) .

    Wel gaaf trouwens dat de internationale groep allerlei grenzen overschrijdt, en nu ook de Canadees – Amerikaanse. Ook leuk dat alles lekker relaxed plaatsvindt. Gewoon besluiten naar Seatle te gaan, welke dagen te bepalen en verder maar te zien. Heerlijk! :)

    Uiteraard is er weer geshopt door jullie natuurlijk, wat valt er anders te verwachten van 4 vrouwen (de man even daargelaten) wat een leven trouwens. Met 4 vrouwen in 1 kamer. Er zijn niet veel mannen die dat kunnen vertellen. Is er veel gebruik gemaakt van sponsoren door dit nobele 5-tal baaideweee? Gezien de inkoopdrift die er ongetwijfeld geweest zal zijn in de outlet malls?

    Toronto???? Dat is toch aan de andere kant van Canada. Is dat niet een beetje ver rijden, en bovenal duur met die speeding tickets? Of wordt er dan gevlogen of zo? Studeren doen jullie daar toch niet dus waarom dan ook niet naar Toronto. Zeg is een cruise naar Hawai vanaf Vancounver niet iets voor jullie? Als reisgezelschap die aan de vakantieschool opleiding pretenderen deel te nemen is dat wellicht iets voor jullie:)

    Overigens ben ik nu in Ft Lauderdale, zoals je weet van je moeder. Als ik ‘s avonds helemaal uitgeput van al dat harde werken het hotel weer binnenkom krijg ik te horen dat het vandaag ALWEER erg lekker weer was. Dan denk ik wel eens aan jou, ook op een soort van business trip en vervolgens voornamelijk vakantie aan het vieren, nee ik ben niet jaloers:) En ik maar hard werken hiero:) verder vermaak ik me wel hoor!
    Trouwens weet je dat ik de(kleding) sponsor ben voor het team van Kees in de roparun met mijn bedrijf Ducere BV. Ja dit is inderdaad even extra reclame.

    Wel ik ga er mee op houden. Wens je veel plezier (ofdat je dat niet hebt daarzo) en veel studiewijsheid toe (hihihihihihi)
    Marco

  • 13 Oktober 2007 - 13:39

    Nicolskiiiiiii:

    HAHAHAHA... Ik zat me al af te vragen hoe lang het ging duren voor ik het op de foto's terug zou zien. Je hebt ook daar de snakepints (of was het nou bites??? - nou weet ik het ook niet meer) gevonden zie ik! PROOST!

  • 14 Oktober 2007 - 10:18

    Peter En Elly:

    Hoi Denise,eindelijk ook eens je site bezocht. Klinkt allemaal errug gezellig! Wel een beetje voorzichtig doen of studeer je daar ook voor Denise Verstappen,autocoureur. Fijne tijd verder, geniet ervan!

  • 17 Oktober 2007 - 19:41

    Yvonne:

    Hoi Denise,
    Leuk weer om je verhaal te lezen en de foto's te zien. Ik zie er gelukkig alleen maar lachende gezichten op dus dan is het goed. Je ma zit nu in het vliegtuig met een slaappil om de jetlag van Florida te overbruggen. Het zal wel een feest worden als jullie elkaar weer zien. Ik heb haar vanochtend nog aan de telefoon gehad en ze had er heel veel zin in. Geniet maar lekker van elkaar. Heel veel plezier.

    Liefs Yvonne Rob en Jeff

  • 21 Oktober 2007 - 13:35

    Kees Zoeter:

    Ha die Denise,

    Inderdaad hartstikke leuk om te lezen en om de foto’s te zien. Als je jouw verhalen leest zou je bijna vergeten dat je nog op school zit. Het is vandaag de 21ste, dus je moeder zal inmiddels wel bij je zijn. Mieke na een weekje vakantie in Florida ben je vast wel toe aan een beetje rust. Alles goed(gekeurd) in Kamloops (BC)? Nou ja, het is jullie gegund. Veel plezier in ieder geval. Wanneer kan je gaan skiën in Sun Peaks? Ik zag op de website dat er een klein beetje sneeuw was gevallen, binnenkort……He trouwens ff wat anders. Ik heb een goede tip voor je volgende cover-story (misschien nadat je de avonturen met je moeder hebt verwoord. Je moet echt “iets” gaan vertellen over je studie. Ook al is het alleen maar om de “schijn hoog te houden”. Later moet je dit aan je kinderen vertellen en laat je ze het hele boek “Zo studeerde Denise Sneevliet in Kamloops (BC)” (een mooi aftreksel van de verhalen op je website) lezen. Dat kan je echt niet maken! Ik zou er maar eens een “studie-special” (natuurlijk op “veler” verzoek) van maken. Of is het “echt” zo beroerd dat je daar niets over kan (of wil) “vertellen”. En Denise, wat de Roparun betreft. Akkoord dat je dit jaar overslaat, past echter wel in je studie, maar dan reken ik op je next year. Je kan me natuurlijk ook dit jaar nog helpen. Zoals je natuurlijk weet zijn we op zoek naar sponsoren. De Roparun, zoals je weet ruim 500km hardlopen, dient er natuurlijk primair voor om kankerpatiënten te helpen. Lijkt mij een nu juist een uitstekend onderwerp voor een new “studie project”: “Help the cancer patients on the Dutch Way.” They need money! Dit onderwerp valt tenslotte precies in jullie programma en jouw specialiteit: “ORGANISING OLYMPIC SPORTS” (and …….hardlopen is tenslotte ……an olympic sport !). Nou ja, hang op zijn minst een poster op de universiteitsborden om geld in te zamelen voor de kanker patiënten. Deste minder hoeft je vader (als kandidaat shirt sponsor) hieraan bij te dragen. Heel veel plezier de komende dagen en weken, studeer ze, en pas goed op je moeder.

    Kees, Anja, Thomas en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 18583

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: