Een doorsnee week als student van TRU - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Een doorsnee week als student van TRU - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Een doorsnee week als student van TRU

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 September 2007 | Canada, Ottawa

Hoi Allemaal!
Hoe is het met jullie? Alles goed in Nederland? Bedankt weer voor alle reacties en mailtjes na de vorige update!
Hieronder op veler verzoek een nieuwe update;

Een normale week als student van TRU is toch wel heel anders vergeleken met NHTV. En dat verschil is alleen maar positief!

Hieronder het overzicht van mijn afgelopen week (beginnend bij vorige week donderdag)

Donderdag
-in de ochtend en in de middag zijn er lessen te volgen, alledrie bijzonder interessant en ik ga er dan ook graag naartoe (iemand die mij dit op NHTV heeft horen zeggen afgelopen jaar?? :P)
-tussen de eerste en de twee les door heb ik drie uur vrij, dus ga ik naar het zwembad, we moeten natuurlijk wel in conditie blijven. (of in mijn geval, conditie op gaan bouwen ;) )
-In de avond is het dan, verdorie en al die woorden meer, Thirsty Thursday’s @ Heroes. Zoals ik vorige keer al zei, een erg vervelende avond, zonder leuke muziek, geen leuke mensen enzovoorts… I (L) Thirsty Thursday’s!!

Vrijdag
-Vrijdag is een van mijn vrije dagen, meaning; UITSLAPEN!
-Rond twaalf uur (noon) met een aantal downtown gegaan en wat winkels bekeken, o.a. een snowboard winkel waar we beter niet in hadden kunnen gaan, want ze hebben er té veel mooie spullen! (toch is het me gelukt om, vooralsnog, niks te kopen)
-’s avonds was het dan tijd voor de eerste huisparty bij mij. Samen met m’n roomies hebben we een cocktailparty gegeven! En ja, jullie kennen me, cocktails zijn aan mij wel besteed! Ik was dan ook (geheel terecht haha) als cocktailshaker gebombardeerd! En ik heb het naar mijn zin gehad! In mijn kamertje van hooguit 9m2 waren op een gegeven moment toch echt 12 mensen! Das best vol zal ik je zeggen, maar wat een superavond zeg! Ik heb genoten!

Zaterdag
-zaterdag is uiteraard een vrije dag, dus heb ik niet veel gedaan behalve wat huiswerk
-’s avonds de cactus jack’s (CJ’s) onveilig gemaakt met o.a. Joep, Alex, Courtney en nog veel meer. We kwamen wat laat aan bij CJ’s rond elf uur, dus ja, dan staat er een RIJ! En in die rij zit weinig beweging, maar goed we (joep en ik, de rest was er al) wilden naar binnen dus we bleven netjes in de rij staan. Raak je aan de praat met twee canadese gasten achter je, word er meteen een lift naar huis aangeboden. Als iemand in Nederland dat zou doen, no way dat ik erop in zou gaan! Maar in Canada kan dat gewoon, dus daar hebben we dan ook gretig gebruik van gemaakt!
In CJ’s zelf was een mooi feestje aan de gang, dus ook weer erg geslaagd!

Zondag
-always een loze dag, maar dit keer niet haha! Tussen de middag ben ik met Alex and Lindsey uit lunchen gegaan. Lindsey had ons meegenomen naar Sunpeaks de week ervoor en ze wilde daar niks voor hebben, dus dachten wij; dan vragen we gewoon of ze zin heeft om met ons te gaan lunchen en dat betalen wij het voor haar. Die lunch was erg gezellig en Lindsey heeft ons uitgenodigd om bij haar Thanksgiving te komen vieren! Superleuk!
-’s avonds heb ik heb met Fabienne, Hille, Regina, Jess, Heather, Julia een podluck gehouden. Een wat?!? Een podluck! Een podluck is een diner waar iedereen zelf wat meeneemt en dat dan met elkaar deelt. Een podluck dus. Ook dat was erg gezellig en vooral ook lekker, en daar heb ik nog twee dagen lang mijn maaltijden mee kunnen vullen, zoveel hadden we over! Prima, want dan heb je voor drie dollar voor drie dagen avondeten! Mooie deal al zeg ik het zelf! Uiteraard wordt je na een grote maaltijd moe, dus allemaal op tijd naar bed.
Maandag
-de eerste meeting voor de Sports Task Force. Weer uit lunchen, vervelend zeg! Tijdens die lunch hebben we te horen gekregen wat onze taak is voor de SPF; decoratie, animatie, valet parking, diner uitzoeken, vrijwilligers vinden, thema’s voor de silent auction bedenken, cadeau’s regelen voor de gasten om mee naar huis te nemen en ga zo maar door! Super!!
-Verder een normale lesdag, dus niet veel bijzonders

Dinsdag
-De langste lesdag die ik heb; 290 minuten les, ofwel, 5 hele uren. My oh my, dat breekt een student op ;) Dus behalve school vrij weinig gedaan

Woensdag
-Vrije dag, geen lessen. Dat heeft een mens nodig, want na twee dagen school ben je uitgeput natuurlijk, haha! Deze dag wordt dan ook graag gebruikt als schoonmaak-dag. Het schoonmaken van een kamer van 9m2 ben je wel even mee bezig, en dat is niet sarcastisch bedoeld. Als je studeert, leeft, kookt en slaapt in dezelfde ruimte wordt het best stoffig. Dus dan doe ik op z’n oma Riet’s alles schoonmaken, optillen van z’n plaats, afstoffen enzo. Goed he oma? :D

Donderdag
-De op een na langste lesdag die ik heb; 190 minuten les. Tussendoor erg veel vrije tijd, net als vorige week, dus dan maar weer naar het zwembad.
-Vandaag is oma Riet jarig, en Fabienne ook, dus dat vieren we. Met z’n allen naar Fabienne’s kamer gegaan, borreltje gedronken en snackje gegeten, en toen naar de Chinees. Daar met z’n allen gegeten om vervolgens te gaan stappen, ook weer erg gezellig

Tsja, dan is er alweer een week voorbij! Het is nu vrijdag, een van m’n verplichte vrije dagen (alweer ja ;)). Ik ga zo lekker zwemmen, vanavond een Latin Fiesta op de campus (met gratis eten en sombrero) en morgen het verjaardagsfeestje van Courtney…

Vervelend he, zo’n week als student op TRU…

  • 28 September 2007 - 21:15

    *DIAN:

    JOEHOE!
    ZUSSIE!
    WIe geths? leuke verhaaltje weer,, feesten feesten en nog eens feesten JALOERS,, maarja softbal seizoen bijna afgeloepn dus dan wordt t helemaal vette party voor mij:D hihihi!! meis ik ben blij dat u het naar u zin hebt!! geniet ervan! mis ons lekker maar niet te veel,, ik doe ook mijn best jou niet t eveel te missen (poging soms mislukt;P) maar toch genieten,, voor je t weet zit ik 24/7 op je lip (pfew:O) hihih:P

    LOVEYOULOVEYOULOVEYOU(L)

  • 28 September 2007 - 21:58

    Niek:

    Ey Denise!
    Dat klinkt weer megagezellig daar!En de foto's zijn ook leuk :D Idd niet verkeerd zo'n te zwaar schoolleven, hahaha. Geniet er nog van, maar dat lukt denk ik wel!!
    Greetz from Aruba,
    Niek

  • 28 September 2007 - 22:37

    Mieke:

    hi lieverd,

    tja wat zal ik zeggen, wat een zware studie heb je toch, en dan al die verplichte vrije dagen, gatver, hoe kom je er weer door. En die feesten, waar je allemaal zin in hebt, erg saai allemaal. Maarre weer genoten van je verhalen, best om jaloers op te worden. Stel je nou toch voor dat er mensen zijn die dit niet willen!! Je kan het je nauwelijks voorstellen. Dus blijf vooral zo doorgaan. Geniet vooral, mis ons niet te veel, een beetje mag wel. Doen ik hier ook wel, ben blij dat je je schoonmaak tik van je opoe hebt, kan ja het hier ook doen als je weer thuis bent haha. Veel liefs van je moedertje en vooral een dikke knuffel en kus. xxx

  • 29 September 2007 - 00:10

    Marco:

    Hoe hou je het vol!!!!!!!, party time en wel drie dagen een beetje naar school en verder party time. Nee wij werken wel. dat is pas een leven met veel fun en zonder stress:)Nee alle gekheid op een slokje in een cocktailbar of zo. Enjoy having fun! Ik ben net terug van mijn werk in Sinners in Amsterdam. Ook niet leuk, in een discotheek moeten werken, wat dat stukje aangaat herken ik wel iets van jouw leven. Van wie zou je dat toch hebben??????? Maar je zal er wel niet jaloers van worden. Well keep having fun over there and see you soon!!!

    XXXXXXXXXXX

    Marco

  • 29 September 2007 - 01:59

    Louise And Peter:

    Hi Denise, I am enjoying your photos and daily journals. It looks like a fun place with nice friends but everyone is so thirsty! Ha ha. Love, Louise

  • 29 September 2007 - 11:20

    Nicole:

    Klinkt erg super allemaal! Lijkt erop dat je lekker geseatled ben en je ritme hebt gevonden. Mooie natuur, leuke mensen, interessante vakkken ... Zet me aan het denken wat mijn reden was om niet op uitwisseling te gaan :| xxx

  • 29 September 2007 - 13:04

    Sylvia:

    Hi,

    Denise, oftewel feestbeest.
    Wow wat een leven heb je toch.
    Heel wat anders dan hier.
    Maar het is heel leuk om te zien en te lezen dat je daar zoveel geniet.

    Wij zijn alweer volop in de voetbal drukte en staan weer iedere hele zaterdag langs de lijn te schreeuwen.
    Vandaag zelfs in de zeik regen en het is al best wel koud.
    Had zelfs spijt dat ik mijn winterjas nog niet aan gedaan had.

    Have fun, it's the time of your Life !!!!

    Groetjes van de Bijsjes, bye Sylvia

  • 29 September 2007 - 15:39

    Ome Hans:

    Ik hoor al dat jullie het erg zwaar hebben daar. Studeren kan altijd thuis nog, zegt daphne en dat geldt ook voor jou als ik het goed begrijp.
    Op je fotos staat wel een heel erg aanlokkelijk biertje. Is dat soms het Canadese standaard bierglas?
    Veel plezier verder en ik hoop dat je er ook nog iets opsteekt (tussen het feesten door).

  • 29 September 2007 - 17:05

    Rianne:

    Het leven van een student gaat ook gewoon niet over rozen :P
    Liefs en spreek je snel!

  • 29 September 2007 - 20:35

    Jan En Ingrid:

    Ik dacht dat je daddy betaalde voor je studie, maar wanneer begin die studie dan?????
    Ga maar lekker door met feesten en er is niemand die je mist hoor. Zijn alleen maar JALOERS.
    gr jan

  • 29 September 2007 - 20:37

    Jan En Ingrid:

    En je daddy blijft net zo lang werken en veel zolang jij dar blijft feesten

  • 30 September 2007 - 11:41

    Evelien:

    Dag moppie!!
    WOW :D wat vermaak jij je daar enorm zeg, heerlijk he. Ga je wel naar school? ;)
    Vast wel. Je geniet ervan en dat is fijn te weten. en vooral ook te zien aan de foto's.
    liefs evelien

  • 30 September 2007 - 21:00

    F Blok:

    tjonge jonge jonge!!! wat een drukte en dan ook nog eens naar seattle binnenkort!!!!! ik wil ook!!!! maar je verdient het hoor schat!!! de feesten, de studie, het alleen wonen, de reizen, ALLES is je op het lijf geschreven! Ik kom trouwens over een paar weken dit ook meemaken. ga namelijk stiekem in de bagage van je moeder mee! nee hoor, grapje maar ik zou wel willen! kan helaas niet!

    schatje veel plezier en enjoy it!
    x

  • 01 Oktober 2007 - 06:37

    Greet:

    Hoi Denise,

    Wat heb jij een vervelende tijd zeg!!!! Het is een hard leven voor je en je zult wel blij zijn als je weer naar ons kikkerlandje terugkomt.
    Ik moest wel lachen om 'de pod;uck party'. Dat heette in mijn tijd 'Dutch part' en dat betekent gewoon 'op een lopie'. Wij Nederlanders hebben nu eenmaal een zuinige naam.
    Denise, ik volg je website maar ga eerst donderdag zelf drie weken naar Kenia. Ook heel vervelend vanzelf.
    Veel plezier met je pa en moe straks en veel succes met je studie.
    Groetjes, Willem en Greet

  • 01 Oktober 2007 - 08:26

    Kevin:

    Heey Denise!
    Jezus wat heb je het toch slecht daar! Ik ben echt niet jaloers op je;) Nou ik ga weer verder bikkelen op kantoor bij je pa:P Feestze nog verder!
    x Kevin

  • 01 Oktober 2007 - 17:25

    Wendy Van Someren.:

    Chickie! Het is zo leuk, om steeds je verhalen & belevenissen te lezen. Ik reageer niet altijd, maar ik lees ze allemaal! Heel veel plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende stukje.

    Liefs en een dikke kus, Wenn.

  • 01 Oktober 2007 - 19:20

    Margo:

    hoi meis, wat dacht je uit dat dordtse hoor ik maar niets, nu dat klopte ook het lukte me maar niet om je te bereiken. Ben erg blij met je mail kon meteen doorklikken. Je hebt het daar niet "slecht" ofwel je hebt het prima naar je zin gelukkig maar! Hier alles zijn gangetje: Karin werkt Annette werkt Jeroen o ja Jeroen die zit weer op school en leert nu voor leraar biologie tot nu toe heeft hij het prima naar zijn zin.En nu maar hopen dat dit het voor hem is!!!! Meis blijf van alles genieten voor je het weet ben je weer terug in ons kikkerlandje veel liefs en een dikke knuffel van ons allemaal, Margo

  • 01 Oktober 2007 - 21:36

    Sandra:

    Jee Denise ik zag alleen maar coctails
    op de foto's en dat glas bier, je weet ik
    heb ook weleens een vaasje leeggedronken
    in oostenrijk waar je vader op leeg liep
    maar dit was toch wel het toppunt !

    Dat je geniet is wel duidelijk en heel veel vrienden om je heen, heerlijk toch !
    En oma zal wel trots op je kamertje zijn,
    zag er heel netjes uit, net als thuis toch ? Je moeder heeft niets te klagen met jouw, niks franse slag, kunnen die
    studenten hier in Rotterdam nog een puntje aan zuigen, Heb gisteren de "smaakpolitie" gezien bij een paar studentenhuizen, nou je wil niet weten hoe smerig !

    Hier is het echt kachelweer aan het worden, het wordt alweer vroeg donker, bij jouw ook ?
    Zien uit naar je volgende verhaal, jij maakt tenminste nog heel wat leuks mee.

    groetjes en XXX
    Sandra

  • 03 Oktober 2007 - 17:53

    Yvonne:

    Hoi Denise,

    Had even niet meer op je site gelezen i.v.m. omstandigheden. Nu kan ik het weer bijhouden. Wat een mooie foto's en wat een leuke verhalen. Merk wel dat je het heel erg naar je zin heb. Fijn hoor geniet er maar van. Je kamer heb je heel gezellig gemaakt. Fijn om je eigen plekje te hebben met je eigen spullentjes zoals het aapje. Nog even dan zie je je moeder weer. Kunnen jullie gezellig met elkaar op stap. Groetjes van ons en een dikke x van Jeff.

    Liefs Yvonne Rob en Jeff

  • 03 Oktober 2007 - 17:59

    Je Enige Echte Zus:

    loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)loveyou(L)

  • 03 Oktober 2007 - 18:02

    Zusss:

    en nee ik slijm niet:)
    i mean it

    sowieso btw waar we hetnet over hadden:) midweeekie/weekendje nog weg en stappen he!!:)

  • 04 Oktober 2007 - 15:19

    Sascha:

    Hej Oud-collega,

    Nou ik geloof dat jij het ook aardig naar je zin hebt!! Houwe zo :P
    Leuke foto's trouwens! en ook mooie, ik zag net een foto van Peyto lake! Moet toch ook eens in Canada gaan kijken geloof ik :)

    Ik ben DF nog niet vergeten hoor, Marloes werkt er natuurlijk dus ik hoor wel t een en ander.
    Ik moet wel zeggen dat t heerlijk is om werkloos te zijn :D:D
    Om eerlijk te zijn heb ik het zo ook druk zat. School, sport, sightseeying en natuurlijk feesten ;)

    Groeten terug uit Korea! Ik hou je site in de gaten!
    Sascha


  • 04 Oktober 2007 - 15:48

    Anja En Ron:

    Hoi Denise,

    Wat heb jij het toch slecht! Verhouding school en feesten is geloof ik 1:10. Ben benieuwd hoe je ouders het straks ervaren daar in Kamloops. Ga door met genieten en hopelijk steek je er nog wat van op ook. Komt de winter er al een beetje aan?

    Groetjes,
    Anja en Ron

  • 05 Oktober 2007 - 07:29

    Ron Sudmeier:

    Wat een feest om te kunnen studeren..., heb je dan helemaal geen medelijden met je collega studenten in Nederland? Leuk om te lezen dat het je zo goed gaat en alvast heel veel plezier op de skipistes als het seizoen dadelijk van start gaat....!

    Groetjes, Ron, Patricia en Vivian

  • 08 Oktober 2007 - 20:14

    Margo:

    hoi daar ben ik weer even. Ik weet niet waarom maar ik geloof dat ik toch redelijk jaloers mag zijn op dat aapje!!Die heeft al aardig wat van de wereld gezien, maar alle gekheid op een stokje, hoe was je weekend? Je bent toch dit weekend naar seattle geweest of heb ik het verkeerd begrepen van je moeder.
    Zo uit je verhalen en van de berichten van je moeder ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt. Hier is het zoals altijd lekker druk maar nog twee weken en dan hebben we weer een week herfstvakantie! Hopelijk dan net zo lekker weer als dat het nu is dan gaan we misschien nog een paar dagen er tussen uit. Voor nu weet ik niets meer te vertellen. Groetjes en veel liefs van ons allemaal doeiiiiiiiiiiiiiii. margo

  • 09 Oktober 2007 - 10:18

    Ilse:

    hee canadian!
    hoe is het!!!! hoe was het in seattle?
    ik ben blij dat je het nog naar je zin hebt!! mis je wel!! maar komt goed als je terugbent!

    nou meid ik spreek je snel weer op msn!

    dikke kus!!!!

  • 09 Oktober 2007 - 12:46

    Diannnnn:

    yoehoeeeee zusss

    wtf waarom ben je me iet meer:P ik wil af en toe ook graag aandacht en vooral nu if you know what ik mean;) effe bij kletsen toch!! hahahaa!!
    heb ook nog wat vraaagjes;) ennn ik wil even iets over seatle horen!1

    kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 18580

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: