Beren op de campus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Beren op de campus - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Beren op de campus

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 September 2007 | Canada, Ottawa

07-09-2007

Aan; Vrienden, Familie, Kameraden, Vage kennissen

Subject; Een bericht vol informatie

Van onze verslaggeefster Denise Sneevliet

KAMLOOPS – De eerste echte lesweek zit erop, de eerste roadtrip is gemaakt, de eerste feestjes zijn geweest. En er is niks anders over te zeggen dan dat het allemaal even geweldig was en is!

Zoals reeds in vorig verslag is gemeld is er vorig weekend een trip gemaakt naar het mooie Banff, Jasper en Yoho National Park. En het was mooi! Donderdagmiddag hebben we een autootje (let vooral op -otje) gehuurd, en vrijdagochtend zijn we vertrokken. Onderweg meerdere stops gemaakt, van stuwdammen tot aan de Mcdonalds en ook het regenwoud is niet vergeten. Dat kon natuurlijk ook niet anders, want op Vancouver Island was het me niet gelukt om er naartoe te gaan. Nou, nu dus wel!
Verder hebben we in Glacier NP ook een aantal stops gemaakt, kleine wandelingetjes gemaakt en foto’s gemaakt. ’s Middags door naar Yoho NP, ook weer veel stops gemaakt. Voor degene die de namen willen weten; Emerald Lake, Takkakaw Falls, Spiral Tunnels Viewpoint en de Natural Bridge. Allemaal mooi, en zelfs nu, 7 jaar na data van het eerste bezoek, is het nog steeds koud bij Takkakaw Falls.
De eerste nacht is doorgebracht in het Hostel in Banff (wat overigens een van de 10 beste hostels van de wereld is kwamen wij daar achter, en het was ook echt heel erg mooi) en de volgende dag Banff NP bezocht en onveilig gemaakt ;) Van Hoodoo’s tot aan Lake Louise, en Peyto Lake niet te vergeten, been there, done that! Helemaal top. ’s Avonds nog maar een nachtje in dat hostel in Banff geslapen, en de volgende dag naar Jasper. Ook daar de highlights bekeken en korte wandelingetjes gemaakt. En ’s avonds was ons volgende hostel aan de beurt. En dat was met recht anders te noemen vergeleken met het hostel in Banff. Het hostel bij de Athabasca Falls is een houten hut met een dak. En daar is ook alles mee gezegd, want douches en wc’s waren er niet. Een paar honderd meter verder stond zo een hok met een gat in de grond waar je je behoefte kon doen. Geweldig! Het had toch echt z’n charme, zo midden in het bos. En met elkaar hebben we het daar heel erg leuk gehad! En het wildlife is ook niet onopgemerkt gebleven, elanden en herten hebben wij gespot!
Het was een erg geslaagd weekend!

Maandag weer teruggekomen op de campus, al m’n huisgenootjes (3) waren er nu. Het zijn alledrie Canadese meiden, dus dat is wel heel leuk. En zo die eerste week klikt het ook goed, dus dat is helemaal mooi.

Ondertussen zijn ook de lessen begonnen. En het was me een zware week. Ik heb wel twee dagen les gehad ;) Maandag was een holiday, dus waren we vrij (en dus nog in Jasper). En op woensdag en vrijdag ben ik standaard vrij. Dus het was een mooi begin. De eerste indruk van de lessen hier is erg positief. De komende vier weken krijgen we namelijk sport event management van een man die een master heeft in ORGANISING OLYMPIC SPORTS!! Hoe gaaf is dat! En ja, aangezien dat m’n ultieme doel is vind ik dat helemaal top natuurlijk! Wellicht heeft hij nog wat connecties hier en daar…

De eerste lesweek is dus niet alleen een week vol met lessen geweest, maar ook vooral andere activiteiten. Pokeravondje, BBQ, stappen, met een aantal mensen wat drinken, nog een BBQ, boksen (zie de foto) en vanavond nog een feestje. Allemaal erg vervelend natuurlijk :D

En dan niet te vergeten;
De beren.

Zoals ik in vorig verslag al zei, leven er ook in Kamloops beren. En die zijn blijkbaar niet schuw om de stad in te gaan, want er zijn twee dagen geleden twee beren op de campus gesignaleerd. Is me dat wat. Doe je ’s ochtends je deur open, zit daar ineens een beer op je te wachten. Lijkt me toch wel bijzonder.

Tot zover de update weer,
Lieve groetjes aan iedereen!

  • 08 September 2007 - 08:12

    Dorien:

    Een master in Organising Olympic Sports!! Hoe jaloers ben ik!! Echt heel leuk voor je Denis! Het klinkt allemaal super leuk en ik raak er ook heel enthausiast door als ik bedenk dat ik ook misschien naar Canada gaan. Inmiddels wilde dat bedrijf in Ottowa mijn cv en alles zien en gaan ze het bespreken of ze mij willen of niet. Het zou dan van Januari tot Augustus zijn. Spannend! Doe de groeten aan de beren als je er een ziet!
    Liefs, Dorien

  • 08 September 2007 - 08:25

    Ronald:

    Hallo Denies,
    Goed om te horen dat het tof is daar.
    En maar 3 dagen studeren is "zeer" zwaar voor een student. Haha.
    Hou je taai en geniet er maar lekker van.

    Ronald

  • 08 September 2007 - 12:56

    Mieke:

    Hi lieverd,

    Leuk dat je verslag weer is bijgewerkt, was ook leuk om je stem gisteren weer te horen. Blijft vooral genieten en blijf in de honeymoonfase ok! Laat iedereen thuis maar lekker jaloers zijn. Doe bruintje beer de groeten...
    Liefs en een virtuele knuffel,

    Mieke

  • 08 September 2007 - 18:47

    Debz:

    AAP!!! :D De fotos zien er cool uit! Ook zeker van het boksen! En dat van de beren wist ik geeneens :o Spannend! ;)

    En ik kan vandaag zomaar een draadloos netwerk krijgen hier op mn laptop :D

    Zie ik je zo op het strand?

    Kus,
    Deb

  • 09 September 2007 - 01:39

    Fblok:

    hey lief, had je nog een euro gegeven...
    haha ga zo door met leuke dingen doen! we skypen hyven bellen!!xx

  • 09 September 2007 - 09:27

    Ronald V:

    Hey Denise, klinkt echt top allemaal. dit soort berichten doet je haast ook die kant op trekken voor de natuur alleen al;) Veel plezier.

    Groeten Ronald

  • 09 September 2007 - 17:41

    *-Diannn:

    Heee zusssie!

    achhh het verhaal gelezen wat jij mij eingelijk al paar dagen geleden verteld had:P haha de site is niet echt op to date! maar ik gelukkig wel! maar ik wil even tegen je zeggen,, dat je er onwijs van moet genieten en het is je gegunt:P ! nee maar zonder gekkigheid,,, gewoon zovbeel mogelijk leuke dingen doen,, maar zo te horen/lezen doe je dast ook wel,, dus dat moet geen probleem zijn... ennee achh ik mag rond oud en nieuw een midweekje of weekendje met je weg!

    Goedgoed,, zal ik je wat leuks vertellen
    IK je zus ja IK kom in aanmerking voor de volgende titel :"beste slagvrouw junioren 07"
    geweldig toch:D haha nu hem nog winnen dat zal wel niet,, maar het is al leuk dat dat tegen mij gezegt werd!

    maarja,, ik gaat weer is verder!

    dikkke kus!
    love you
    DIAN ( de enige/echte)

  • 10 September 2007 - 12:18

    Sylvia:

    Hi,

    Denise wat allemaal toppie om zo te lezen wat je daar zoal allemaal doet en mee maakt.

    En de foto's zijn ook geweldig !!!!
    Jaloers ben ik niet hoor :-(
    Nou ja behalve dat het daar erg lekker weer is als ik jullie kledij zo zie. Hier begint het al aardit koeltjes te worden.
    En het begint al weer vroeg donker te worden. Wat ik weer niet erg vind. De eerste puzzel heb ik alweer verslonden.
    Heel wat anders dan de natuur bekijken he hahah.

    Nou meissie heel veel liefs van alle mannen hier, en ook van mij.
    Op naar je volgende verhaal.

    XXXX Sylvia

  • 10 September 2007 - 12:25

    Leonne:

    Heey Dnies!
    Wat n leuke verhalen weer ;)! Fijn dat je ook leuke huisgenootjes hebt en dat de lessen niet tegenvallen, zou toch wel vervelend zijn geweest..
    En ook al zoveel leuke foto's gemaakt! Vooral die ene met Aapje doet t m echt, hoor ;)!

    Veel plezier nog! Dikke knuffel!

  • 10 September 2007 - 15:52

    Niek:

    Kijk kijk kijk dat ziet er zeker goed uit daar in Canada!!Ik moet er toch ook nog eens een keertje heen, wel grappig eigenlijk: jij bent gewoon al bij mijn broer geweest en ik niet, hahaha! Maar ik zou zeggen: geniet er van daar en feest zoveel als je kan!Maar ik denk dat dat wel goed zit zo te zien :D
    Greetz vanuit sunny aruba!

  • 20 September 2007 - 08:52

    Jan Matthijs S. Te R:

    Hey Denise. Wat een leuke site! Ga hem binnenkort even helemaal doorspitten. Maar ben jij er nu voor studie of voor de fun?? Of beide... En val ik onder VAGE kennissen??? Geniet er maar lekker van. Ik mis je nu al.

    Groetjes, Jan Matthijs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 18580

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: