De intro - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu De intro - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

De intro

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

31 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Afgelopen week is een bijzondere week geweest! Van het moment dat ik hier aangekomen ben tot nu heb ik steeds nieuwe dingen ontdekt, nieuwe mensen leren kennen, de omgeving verkend, spullen voor in m’n huisje gekocht en ga zo maar door!
Buiten deze dingen was ook de intro-week de afgelopen vier dagen. Denk niet dat het ook maar iets lijkt op een intro van een hogeschool of universiteit in Nederland, want als je daarvan uitgaat, dan valt het je zwaar tegen ;) Gelukkig was ik daar al vanuit gegaan en ik moet zeggen dat ik een erg leuke week heb gehad!

Maandag begon de introductie en deze dag was niks anders dan het krijgen van informatie, informatie, informatie en nog veel meer informatie. Aangezien dat om 8:00 am begon en om 4:00 pm afgelopen was, was iedereen best wel een beetje gaar van het zitten en luisteren. Maar dat is dan ook meteen weer een mooi onderwerp om over te babbelen met de international students hier. Bedoel, je moet toch ergens je gesprek mee beginnen, of eigenlijk verder gaan…het is hier namelijk standaard, gebruikelijk, common, usual, en vooral heel erg normaal en eigenlijk een beetje raar om het niet te doen, je gesprek altijd, ik herhaal, altijd, te beginnen met ‘hoawz it gooin ey’ (how’s it goin ey?).
En, om even aan te geven hoeveel er dit semester voor het eerst op TRU zijn; 347 uit 48 verschillende landen. Dat zijn aardig wat ‘How’s it goin’ ey’-s ;). Maar dat is dus een mooie mix van culturen en allerlei soorten verschillende mensen. De rest van de introductieweek was soortgelijk als maandag, alleen werd de hoeveelheid informatie wel steeds minder, dus dat is mooi. Op een gegeven moment weet je alles wel.

Ik vind het geweldig leuk om al die international students te leren kennen! En zo zijn we dan ook gisteravond met een groep van ongeveer 70 man bij een pub/club wat gaan drinken (Nadat Mo in het midden van een informatie bijeenkomst zei dat hem dat wel leuk leek, dat zei ie overigens tegen de hele groep, inclusief de leraar). Heel erg gezellig!

Verder leer je de stad en de omgeving ook redelijk snel goed kennen, zo groot is het natuurlijk niet, maar je vindt je weg er gewoon heel makkelijk. Donderdag heb ik met Deborah een hike gemaakt naar de top van een van de bergen die achter de universiteit liggen. Dit was een leuke wandeling, goed te doen, en je had een heel mooi uitzicht over Kamloops and surroundings. Niet te vergeten dat wij vandaag pas hoorden dat er in dat kleine bosje vlak bij de stad ook beren rondlopen…hmmm. Blij dat we die niet hebben gezien!

Deze week is een mooie week geweest, een goed begin is het halve werk zeggen ze ;) dus ik ben heel benieuwd!

Verder ga ik morgen met drie meiden die ik hier heb leren kennen (uit Finland, Duitsland en Oostenrijk) richting Banff National Park! We hebben een auto(otje) gehuurd en gaan morgenvroeg op pad. We hebben een lang weekend (maandag is hier een ‘holiday’) dus we dachten het er maar meteen van te nemen! Goede keuze nietwaar! Dus dit weekend wordt het Glacier National Park, Banff and Jasper. Really looking forward to it!!

Trouwens, voor degene die hier contact met mij willen opnemen, een brief willen sturen, zijn/haar postduif een mooie route wil laten vliegen, me willen bellen of wat dan ook, hieronder m’n adres, skype en telefoonnummers;

Denise Sneevliet
2310
850 McGill Road
Kamloops, BC
V2C 6N2
Canada

Nederlandse tel; 00316 303 10 202
Canadese tel; +1 250 5727 059
Skype; druif86

En uiteraard iedereen bedankt voor de leuke reacties, lieve mailtjes en smsjes! Het doet mij deugd ze te lezen! :)

Ik ben heel benieuwd naar volgende week, als de Canadese studenten eindelijk arriveren en de lessen gaan beginnen! Will let you know!

Dikke kus!
Denise

  • 31 Augustus 2007 - 07:32

    Dap:

    klinkt best gezellig allemaal! En als iedereen dezelfde hoeveelheid info krijgt te verwerken, schept dat indd wel een band.
    Nu al een autotje gehuurd? Doen jullie snel. Ik hoop maar dat je je niet al te opgevouwen voelt als jullie dr in zitten :P Ben benieuwd hoe het wordt...
    X

  • 31 Augustus 2007 - 22:27

    Mieke:

    Hoi Mop,
    Leuk om je verhaal je lezen, alhoewel ik je vanmorgen uitgebreid gesproken heb. Enne van die beren, dat had je kunnen weten jij als ervaren reiziger, voor het vergeet ook in Banf en Jasper wonen ze, hihi. Geniet lekker van je weekendje weg met je nieuwe vrienden.
    Kus Mam

  • 31 Augustus 2007 - 22:51

    Marco:

    He Daar, "hows it going dude/gal"? a local american way to say, "how are u doing", ofwel "ho u doing" anyway some of the people I met said stuff like that.

    goed te lezen dat je veel info te verwerken krijgt, het is per slot van rekening, die flink is (geintje), een universiteit. En daar "moeten" ze je volstoppen met informatie. Daar worden ze voor betaald, die rekening weet je?

    Ook wel leuk van je dinky toy, ben benieuw of het in enige mate "jouw" favo oto, de nissan armada, benaderd?

    de postduif is op de bus, zal eerdaags wel binnen vligen in Jasper, don't forget to eat the chocolate cake in the chicken place, KFC. you liked that, ye kno?

    En dat van die beren had je kunnen weten als je je geheugen snappertje aan had staan. Dat was jaren geleden ook al zo. this is bear county, make some noise. and dont smell like food or stuff.

    Trouwens die glacier zonder je snowboard, lijkt je dat wel wat, of moet er een postduif naar toe?

    En vergeet vooral niet even een goed internet lijntje te regelen, dan ben je miischien wat beter te verstaan op skaaip?

    Veel plezier trouwens met de international crew op je uitje naar de wilde beren! Gaaf dat jullie dat gaan doen, Zal vast niet de laatste keer zijn dat je zoiets gaat doen. En gelijk heb je. Kun je straks Mieke goed de weg wijzen en rondgidsen!!!!

    Have fun overthere. Do not do anything I would not do. Your mammy says then in that way you can do as you please, nono limits nono.

    So enjoy, untill the next contact

    Marco

  • 01 September 2007 - 15:29

    Eefke:

    Hee nichie!

    mooie verhalen en de eerste week al weer achter de rug. Leuke foto's ook, vooral geen slecht uitzicht zo vanaf je kamer.

    Geniet ervan en probeer zo af en toe wat te leren. Ik hou je site een beetje in de gaten.
    xx

  • 02 September 2007 - 23:38

    Willy:

    Ik heb je link van je trotse mams gekregen, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind om te lezen over het hoe en wat. Moest wel even heel heel erg lachen over dat van die beren, dat had jij natuurlijk helemaal niet kunnen weten. hihihihihi......
    Ik wens je in ieder geval heel veel succes en ook heel veel plezier enne Denise pas op hoor ze hebben daar beren..echt waar. Daarom ga ik alleen in de winter dan slapen ze -))

    Hugzzzzz
    Willy

  • 03 September 2007 - 15:26

    An, Kev & Ron:

    Hoi Denise,

    Het lukt ons moeilijk reactie te plaatsen daar we ruzie met virusscanners hebben.

    We zijn net een paar uur terug uit Sauerland en dat is bijna net zo mooi als Banff en Jasper NP (uhhu..!). Misschien heb je tijd om Peyto Lake en Lake Maligne aan te doen? We zijn benieuwd hoe straks de 'echte school' bevalt. Je schrijft in ieder geval goed te lezen stukjes.
    We kijken uit naar je volgende 'story'.

    Have lot's of fun!!

  • 05 September 2007 - 09:09

    Sylvia:

    Hey surrogaat dochter (zoals Marcel je altijd noemt.
    How is life?

    Imiddels ben je al weer terug van je weekendje (nou ja tje !! ) weggeweest.
    En ook daar beren tegen gekomen :-)
    Ben heel benieuwd hoe alles is gegaan.
    Maar jouw kennende zal dat vast binnenkort wel op je site staan.

    Het is erg leuk om al je verhalen te lezen.
    Dus volhouden graag :-)

    Hier in het koude IJmuiden gaat alles zijn gangetje. Nu inmiddels 4 boys op de middelbare school. Ja het wordt nog wat !

    Marcel lekker druk aan het werk. Voor mij iets rustiger dus ik heb mij gestort op het GROOT onderhoud van ons huis.
    Ben lekker bezig om alles te schilderen.
    Wordt erg mooi.

    Ik ga ne het typen van je mailtje even de foto's bekijken want dat heb ik nog niet gedaan. Schijnen erg leuk te zijn volgens je moeder. Ik heb haar zojuist aan del ijn gehad en we hebben even lekker bijgekletst, jaaaaa ook over jou hahah.

    Nou meissie geniet er verder lekker van.
    Wij houden je hiervandaag in de gaten dan genieten wij ook een beetje mee.

    Veel liefs vanuit IJmuiden, van alle boys en vooral van mij, Sylvia

  • 07 September 2007 - 19:07

    Miranda:

    Hoi Denies,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in het verre Canada. Was je weekendje weg ook leuk?
    De lessen zijn nu inmiddels begonnen, ben benieuwd naar je volgende blog.

    Groetjes en een dikke kus van Miranda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 18582

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: