Het is begonnen!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu Het is begonnen!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Denise - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

23 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Het is begonnen! Na 5 dagen sightseeing en heel veel bussen, ben ik op de campus aangekomen. Hieronder het eerste bericht uit Canada.

Vrijdag was mijn ik-zeg-Nederland-gedag-voor-de-komende-4-maanden-dag. Gedag zeggen is niet leuk en zeker niet makkelijk, maar goed, het hoort erbij. Van de reis zelf heb ik heel weinig meegekregen, ik heb alles geslapen, behalve als de stewardess langskwam met de vraag of ik iets wilde eten/drinken. Prima dus.

In Vancouver aangekomen was Jeroen daar. Bij hem heb ik de eerste twee nachten geslapen en hij heeft me het een en ander van Vancouver laten zien. Zo zijn we de eerste avond downtown gegaan, hebben we door dé uitgaansstraat van Vancouver gelopen en zijn we naar de plek geweest waar de cruise-schepen aanleggen als ze in Vancouver zijn.

Zaterdag meer van Vancouver, en surrounding areas gezien. Zo zijn we naar Lynn Canyon geweest (daar is een suspension (hang) brug) en verder heel mooie natuur. Daar hebben we een stukje gelopen en werkelijk heel groen water gezien, het leek alsof er kleurstof in was gegooid, zo groen was het. Een mooi stukje natuurschoon!
Vervolgens zijn we naar een uitkijkpunt geweest vanwaar je Vancouver in zijn (of is het haar?) geheel kon zien liggen, en tegelijkertijd de zee, en het ‘stukje’ schiereiland waar the University of British Columbia lag. Deze universiteit heeft ongeveer 45.000 studenten, dus je kan je voorstellen hoe ‘klein’ dat stukje is. Later in de middag zijn we daar nog naartoe geweest om te kijken hoe dat eruit zag. Best groot, kan ik je zeggen.
Granville Island mag je als toerist in Vancouver ook niet missen, dus ook daar zijn we naartoe geweest. Dit heeft een hele grote overdekte markt waar je werkelijk al de culinaire dingen kan kopen die ook maar in je op komen. En dan te bedenken dat Granville Island, nu één van de meest toeristische plekjes van de stad, vroeger de dumphoop van de stad was. Anyway, vanuit Granville Island hebben we met de aquabus een stukje gevaren, een kijkje genomen bij de bibliotheek van Vancouver (dat heeft de maten, omvang en bouwstijl van het colloseum, alleen is het modern ;)) en op Granville Island wat gegeten. Een leuke, maar toch wel lange en vermoeiende dag. Wat een indrukken in zo’n stad!

Zondag heb ik Jeroen gedag gezegd en de bus, de ferry en weer de bus gepakt richting Victoria, Vancouver Island. Daar ik nog niet wist of ik op zondag of maandag naar Victoria zou gaan, had ik nog geen hostel of iets dergelijks geboekt. En dat heb ik geweten. Pfff, wat een zoektocht naar een slaapplek! Alle drie de hostels in Victoria; no, sorry, haha, what are you thinking? We’re fully booked. Gewoon me in m’n gezicht uitlachen, en een blik trekken van; ‘hoe haal ik het in mijn hoofd om op de dag zelf het hostel binnen te stappen’. Dan maar op zoek naar een hotel. Ook dat heeft nog even geduurd, maar goed, uiteindelijk dan toch iets gevonden waar ik kon slapen. Elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel; ik had zo ongeveer heel (downtown) Victoria al gezien. Dus de volgende dag, op naar Tofino, met, drie keer raden, de bus. Een tocht van een uurtje of 6. Bij Tofino zijn de regenwouden en zit je aan de Pacific Ocean, dus dat is best een mooie plek. Zo vond ook de rest van Vancouver Island, want ook daar was nergens een slaapplek te bekennen. Dit wist ik wel al voordat de bus ging, maar ja, mijn bus was al betaald en no way in getting my money back, dus dan kan je net zo goed de bustour doen, dan zie je in ieder geval de omgeving, en rijd je door de regenwouden. Ik moet zeggen, het was wel echt een mooie scenic route, met veel meren, watervallen en dat soort natuurschoon. Maar eigenlijk wachtte ik op de regenwouden, dat was de reden dat ik naar Tofino wilde. Op het moment dat ik dacht; nu moet het toch echt komen, want we zijn nog maar een paar kilometer bij Tofino vandaan, stond daar een bord; leaving national park. Thank you for visiting.

Ow. Hmmm.
Dus eerlijk gezegd viel dat me behoorlijk tegen, maar die echte wouden zie je natuurlijk ook pas goed als je er zelf ingaat. Helaas, helaas, een volgende keer dan maar!
Goed, ik moest wel meteen weer met de bus terug, weer ongeveer 2,5 uur, naar Port Alberni, daar kon ik wel slapen. Port Alberni, lieve mensen, is niet veel aan. Tenzij je op zoek bent naar een international adapter waar je Nederlandse laptopstekker in past (want in die NEDERLANDSE adapters die hier op het stopcontact passen, past mijn NEDERLANDSE stekker niet), als je daar naar op zoek bent, houdt dat je van de straat, of eigenlijk juist niet en ben je wel even bezig. Maar goed, inzet wordt beloond en uiteindelijk heb ik nu een stekker die wel past.

De volgende dag weer terug, met de bus, naar Victoria, waar, zo had ik zondag al gevraagd, ook geen plek in een van de drie hostels was. Dus ben ik terug gegaan naar het hotel waar ik al had geslapen en daar weer een bedje geboekt.
’s Middags ben ik naar het Royal BC (British Columbia) Museum geweest, ja ja, cultureel bezig ;) Daar heb je de geschiedenis van BC van mensen, dieren en de natuur zelf, maar ook ‘Titanic, the artifact exhibition’ (die op dit moment ook in het Tropicana in Vegas is, dus hoe ze dat gedaan hebben..) Dat alles was best interessant. ’s Avonds wat gedronken met Deborah (die ook naar TRU komt, ze was toen net in Victoria aangekomen) en een vriendin van haar die in Victoria woont. Cocktails zijn goedkoop!! Vervelend ;) 4 dollar per cocktail, € 2,80. Niet slecht al zeg ik het zelf. Ben benieuwd hoe dat in Kamloops is.

En vandaag ging ik dan met de bus, de ferry, de bus, het vliegtuig en vervolgens een taxi naar Thompson Rivers University, Kamloops, BC.
Eerste indruk van de universiteit heb ik nog niet, kwam hier in het donker aan. Heb ingecheckt in mijn kamer en tot de veronderstelling gekomen dat het er vooralsnog niet bijster gezellig uitziet (als in; TL-licht, gordijntjes uit het jaar nul, een raam dat (nog) niet openkan en een plastic tuinstoel als bureaustoel) Maar goed, ik zal er snel genoeg m’n eigen plekje van maken. Ik ga zo naar de winkel toe om wat spulletjes te kopen als pannen, bord, glas/beker en ook zeker een normaal lampje. Internet op mijn kamer heb ik nog niet, dat zit niet standaard bij de kamer, dus dat moet nog even geregeld worden, maar dat kan ik morgenochtend waarschijnlijk doen met de security man die hier rond schijnt te lopen. Ik hoop het!

Die eerste paar dagen hier in Canada zijn me goed bevallen, ik heb mooie dingen gezien en een hoop indrukken opgedaan! Ik ben heel benieuwd naar wat er komen gaat!!

“And finally, it all begun”

Liefs,
Denise

  • 23 Augustus 2007 - 19:18

    Debz:

    Hey meid!

    jammer zeg dat de kamers nog niet gezellig zijn! Maarja, daar ga ik dan zaterdag/zondag verandering in brengen ;)
    Tot dan!!

    Kus,
    Deb

  • 23 Augustus 2007 - 19:38

    Mieke:

    nou je kamer is KLEIN, maar je moet maar snel gaan shoppen voor wat leuke dingen.
    Leuk hoor om zo je verhaar te lezen, ik kijk weer uit naar het volgende bericht.
    Koken vanuit je bed is weer eens wat anders.

  • 23 Augustus 2007 - 19:50

    Franck:

    schoonheid!

  • 23 Augustus 2007 - 20:08

    Jeroen:

    Goed om te lezen dat je, je hier vermaakt hebt. Veel succes nog in Kamloops! Misschien dat ik nog een keer de 3.45u durende autorit kan maken voor een bezoekje.

    Groetjes uit Vancouver,

    Jeroen

  • 23 Augustus 2007 - 20:41

    Niek:

    Heeey Denise!
    Tof dat het je daar zo goed bevalt!Ach ja dan nog maar ff shoppen om je kamer wat gezelliger te maken he!Heb ik hier ook al last van. Maar is mijn broer een beetje aardig voor je geweest?hahaha, nee zal vast cool zijn geweest :D Jaja mijn jeepje bevalt me zeker, heb al flink zitten racen!Maar ik laat nog van me horen!
    xx Niek

  • 23 Augustus 2007 - 22:12

    Dap:

    Hey!! leuke foto's. Veel plezier nog in de rest van je weekend en in je introweek. Ben benieuwd wat je verder allemaal nog gaat doen...
    X

  • 24 Augustus 2007 - 02:53

    Marco:

    Hallo lieverd.

    gaaf verhaal heb je geschreven, leest erg leuk en is ook nog erg informatief. je hebt al veel gedaan in korte tijd, inclusief zoeken naar hotelkamers en zo.
    Voor je kamertje, het is nogal klein, veel kleiner dan we dachten volgens mij, moet je maar even wat inkopen doen. Gebruik je card maar om wat sfeer in je kamer te halen. En vertel eens als een gewoon 1 persoonsmatrasje een full size heet, hoe klein was dan het standaardmatrasje geweest? Het klinkt in ieder geval wel als een studentenkamertje, klein en alles boven op elkaar geplaatst. En het zal ook wel zijn charme hebben, uiteindelijk:-) !!!
    En kan het raan al open?

    Ik ben inmiddels in Montral aanbeland. Hier praten ze vooral Frans of Engels met een Frans accent. Hotel is goed, Marriott, de show is al in volle gang. Is net verplaatst naar een locatie buiten het hotel, maar gezien het tijdverschil (voor mij is het nu 5 uur 's nachts, ben ik maar niet meegegaan.

    veel liefs en plezier,

    Marco

  • 24 Augustus 2007 - 11:14

    Ron En An:

    Welkom in Kamloops,
    Je hebt al veel gezien hé?
    Voor dat regenwoud had je inderdaad moeten gaan wandelen, was de moeite waard geweest!
    Aan je kamer(tje) ben je ook zo weer gewend joh, in ieder geval maakt je uitzicht e.e.a. goed
    Ga genieten en snel tot hoors xx

  • 24 Augustus 2007 - 12:29

    Opoe Riet:

    email gelezen op het moermanskpad, jajaja. Mooi appartement hoor, ik kom zeker logeren, bushalte voor de deur??haha
    Fijn dat je al zoveel gezien hebt. Al een beetje gewend? Geniet er lekker van? Kaart is onderweg.
    groetjes en een dikke knuffel opa en oma
    xxx

  • 24 Augustus 2007 - 17:03

    Wendy Van S.:

    Lieve Nies,

    Ik probeerde net al een berichtje achter te laten maar dat deed ie even niet ;)

    Ik blijf in ieder geval je blog volgen om te kijken wat je daar allemaal uitspookt. Fijn dat je je de eerste paar dagen al vermaakt heb! Komen er nog heel wat meer aan.

    Heel veel succes daar meisje, superspannend allemaal, maar you can do it!

    Liefs, dikke kus & kroel van Wendy.
    (& Michelle + ouders)

  • 24 Augustus 2007 - 18:18

    Ronald:

    Hoi Denies,

    En wij wilden nog wel langs komen met het hele gezin. Maar jammer genoeg gaat dat niet passen. Maak er maar snel een mooi hutje van. Je hebt al wel veel gezien! Echt toppie.Echt iets voor de volgende hikereis van Mar en mij!
    Hou je taai en groetjes

    Ronald en Denise

  • 24 Augustus 2007 - 20:35

    Jan En Ingrid:

    Leuk om van je te horen. Krijgen gelijk een les in toerisme. Hoop dat je er gauw een denise kamer van kan maken. Have fun.

    gr jan en ingird

  • 24 Augustus 2007 - 22:11

    Ils:

    Dniess!
    Wat een hoop dingen al joh, die eerste week! maar wel ontzettend leuk!:D
    Ik vind het echt super jammer dat ik je niet nog ff gezien heb voordat je wegging, maarjaaa... Ging btje moeilijk uit Mallorca.. ;) hihi

    Dan moeten we maar gewoon als je terug bent, maar een paar meidendagen doen dan :P!!!

    Mallorca was trouwens nog super leuk..! Heb echt super heimwee..! Maar die verhalen hoor je nog wel ;)!

    Nou meissie, ik ga je volgen, en heeeeel veel plezier daar...!! We gaan mailen he!!

    Dikke kus!!!

  • 25 Augustus 2007 - 09:01

    Eel:

    Hee denies,


    wat een schitterend verhaal, klinkt alsof je het daar wel een beetje naar je zin gaat krijgen,

    wat ik me afvroeg, met wat voor nationaliteiten zit je daar? is het een beetje gevarieerd of is er een groep best wel dominant aawezig.

    hier in stockholm stikt het namelijk van de duitsers, nu mag ik die wel dus dat maakt allemaal niet uit, maar het viel me gewoon op.

    ik ga even naar de ikea (ja die hebben ze hier ook) om mijn kamertje een beetje gezellig te maken.

    Groetjes


  • 25 Augustus 2007 - 16:34

    Irghin:

    Hey meis! Ik wens je veel plezier daar en heel erg veel succes!!
    We gaan je wel missen hier hoor ;)

    xxx Irghin

  • 25 Augustus 2007 - 18:47

    Louise:

    Hi Denise, It sounds like you have experienced a lot in a few days. Too bad it is so hard to find a place to sleep. I hope your room at school is nice and that you get used to it. Will you have a roommate? Be careful and in a few days you will feel at home and know where everything is. We are thinking of you. Love, Louise and Peter

  • 26 Augustus 2007 - 11:46

    Ymke:

    Hey Denise!!

    Ik lees net je avonturen. Klinkt gaaf!! Aan de foto's te zien was het dat ook :D Ziet er zo mooi uit dat ik er best een keer heen zou willen.. Anyway.. heel veel plezier daar en veel succes!! Je zult je snel thuisvoelen en als Deb er is dan is je rust toch gauw verdwenen..:P Hoop wel dat je dat raam snel openkrijgt, haha..


    Kus Ymke

  • 27 Augustus 2007 - 15:34

    Rianne:

    Heey meis!
    Klinkt allemaal supergaaf! We moeten binnenkort even een msn-date afspreken aangezien ik skype nog niet heb ;) Maar dan kunnen we iig ff kletsen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thanks Everyone!!

18 December 2007

Het einde is in zicht...

02 December 2007

Sneeuw!!!

20 November 2007

Sports Task Force, 007, Bikini's in SunPeaks

14 November 2007

Het lijkt wel Sinterklaas hier...
Denise

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 18576

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: